Počev od marta prošle godine, Gugl kombinuje podatke sa svojih sajtova kako bi unapredio cilljano reklamiranje, što regulatorna tela Evropske unije vide kao veliki rizik za privatnost korisnika

Evropska unija planira da do leta preduzme određene korake protiv Gugla zbog sporne politike kompanije prema privatnosti podataka korisnika.

Počev od marta prošle godine, Gugl kombinuje podatke sa svojih sajtova kako bi unapredio cilljano reklamiranje, što regulatorna tela Evropske unije vide kao veliki rizik za privatnost korisnika, izveštava britanski BBC. Nova politika Gugla koja je stupila na snagu u martu prošle godine objedinila je 60 pojedinačnih politika privatnosti u jedan ugovor.

U oktobru prošle godine, kompaniji je dat rok od četiri meseca da promeni svoju politiku. Međutim, od tada do danas internet gigant nije napravio nijedan jedini korak u pravcu koji je od kompanije zahtevala Evropska unija. A kako izgleda, Gugl i nema nameru da odustane od svojih metoda kombinovanja korisničkih podataka u korist oglašivača.

Predstavnik francuskog regulatornog tela CNIL rekao je BBC-ju da su se zbog ovoga nadležni za zaštitu podataka Evropske unije odlučili da deluju i da nastave započetu istragu. Predloženo je da se oformi radna grupa, koju će predvoditi CNIL, koja bi koordinisala sve aktivnosti kako bi konkretne mere protiv Gugla bile preduzete pre početka leta.

Iz Gugla kažu da je kompanija poštovala evropske zakone i da u potpunosti sarađuje sa CNIL-om u ovom procesu što će činiti i ubuduće.

Od 27 regulatornih tela za zaštitu podataka Evropske unije, 24 je potpisalo pismo koje sadrži 12 preporuka koje su rezultat devetomesečne istrage prakse kompanije Gugle u vezi prikupljanja korisničkih podataka. Jednom od tih preporuka Guglu je predloženo da omogući korisnicima svojih servisa da odaberu pod kojim uslovima će njihovi podaci moći da se kombinuju i da se za takvu odluku omogući namensko dugme tako da korisniku bude dovoljan jedan klik na njega za promenu uslova.

Gugl bi, prema preporukama, trebalo da ima alate kojima bi korisnici mogli da ograniče korišćenje podataka od strane kompanije. Primera radi, korisnik bi mogao da dozvoli prikupljanje podataka u cilju poboljšanja bezbednosti ali ne i za ciljano reklamiranje.