Aplikacija "Xpression" "sluša" tokom razgovora korisnika i izrađuje 200 milisekundi dugačke uzorke glasa. Ne beleži razgovor kao takav, već ton i ritam kojim korisnik izgovara reči i nakon toga vrši procenu

Zamislite da ste ceo dan tužni, a vaš pametni telefon vas iznenadi nekom pozitivnom porukom pre spavanja? Aplikacija "Xpression" trebalo bi da prepozna raspoloženje korisnika, a mogla bi i na njega da reaguje.

Koliko puta ste u trenutku frustracije poželeli da bacite svoj pametni telefon u zid? A koliko ste to puta i uradilii?

Prosečan čovek tokom dana nekoliko puta promeni svoje raspoloženje. To je normalno, ali promene raspoloženja mogu biti obeležje neke psihičke bolesti.

Psihijatri često od svojih pacijenata traže dnevnik raspoloženja kako bi im lakše odredili terapiju. Ali, šta kad pacijenti zaborave da beleže te promene?

Britanska kompanija "EI Technologies" (Emotional Intelligence Technologies) kao pomoć psihijatrima razvija aplikaciju za pametne telefone koja beleži promene u raspoloženju korisnika.

"Xpression" "sluša" tokom razgovora korisnika i izrađuje 200 milisekundi dugačke uzorke glasa. Ne beleži razgovor kao takav, već ton i ritam kojim korisnik izgovara reči.

Potom se uzorci šalju na server koji analizira glasnoću, intenzitet, promene u tonu i brzini razgovora i softver procenjuje raspoloženje korisnika.

Rezultati analize šalju se natrag na korisnikov pametni telefon gde stvaraju dnevnik raspoloženja.
Na taj način lekari bi mogli preciznije pratiti promene raspoloženja kod svojih pacijenata i brže reagovati.

Sama aplikacija mogla bi im poslati poruku u stilu "smiri se" ili "nasmeši se".

Iako je aplikacija još uviek u fazi testiranja, već je pobudila pažnju kod nekoliko britanskih kompanija koje se bave zdravstvenim osiguranjem.