Pod sloganom "Moje onlajn putovanje", biblioteke, škole i nevladine organizacije širom Srbije će kroz različite aktivnosti ohrabriti sve one koji se ustručavaju da započnu svoje surfovanje internetom

BEOGRAD - Evropska kampanja "Onlajn nedelja" koja se širom Evrope organizuje u periodu 18 - 24. marta, ima za cilj da ohrabri pre svega mlade ljude da svoje obrazovanje i karijeru usmere na polje informaciono-komunikacionih tehnologija.

Više od 20 odsto Evropljana su mladi, nezaposleni i nesvesni činjenice da će do 2015. godine 800.000 slobodnih radnih mesta na polju informaciono-komunikacionih tehnologija ostati nepopunjeno, ako oni koji traže posao ne steknu upravo IKT veštine koje ova industrija traži, navodi se u saopštenju.

Pod sloganom "Moje onlajn putovanje", biblioteke, škole i nevladine organizacije širom Srbije će kroz različite aktivnosti ohrabriti sve one koji se ustručavaju da započnu svoje surfovanje internetom, da steknu veštine koje će im omogućiti da iskoriste dobrobiti modernih tehnologija.

U Srbiji procenat onih koji koriste računare i internet raste iz godine u godinu, ali i dalje je veliki broj građana koji ne drže korak sa savremenim tehnologijama - više od trećine stanovnika Srbije nikada nije uključilo računar.

Prema podacima Republičkog zavoda za statistiku sa kraja prošle godine, za 4,6 odsto se povećao broj korisnika interneta u odnosu na 2011, pa je na "mreži" sada oko 2,1 milion stanovnika Srbije, dok i dalje čak 48,4 odsto nikad nije koristilo internet.

Iako mladi u Srbiji masovno koriste računare i internet, uglavnom za zabavu i informisanje, nivo njihove istinske digitalne pismenosti je pod znakom pitanja.

U okviru ove kampanje mladi će moći da provere svoje "e-veštine" rešavajući onlajn test "e-Virtuoz", koji će im pomoći da razumeju koliko je kvalitetno poznavanje i korišćenje informaciono-komunikacionih tehnologija važno za dobijanje kao i za dobro obavljanje posla

Globalnu kampanju organizuje evropska mreža telecentara, a u Srbiji je nacionalni koordinator "IAN Međunarodna mreža pomoći", lokalna nevladina organizacija sa sedištem u Beogradu, odnosno njen Edukativni odsek - IAN Telecentar.

IAN Telecentar više od 10 godina radi na promociji i podizanju nivoa digitalne pismenosti u Srbiji.

U toku nedelje kampanje "IAN Telecentar", koji je autorizovani ECDL test centar, obezbediće besplatno polaganje ispita za sve zainteresovane za sticanje Evropske kompjuterske vozačke dozvole, a ECDL Fondacija u Srbiji je obezbedila i određeni broj besplatnih ECDL indeksa.

Simbol kampanje. koji označava i osnovnu aktivnost u koju se uključuju svi učesnici kampanje, jeste "Brojač", koji registruje sve koji u toku Onlajn nedelje kliknu na njega i odgovore na nekoliko pitanja.

Države učesnice kampanje se svake godine na neki način međusobno takmiče u tome koja će imati najviše učesnika koje je brojač registrovao.