Problem lažnih tviter pratilaca kulminirao je prošlog leta kada se na profilu Mita Romnija odjednom pojavilo 100.000 onih koji ga podržavaju
Ustanovljeno je da broj lažnih Tviter pratilaca naglo raste, zbog čega su neke od kompanija društvenih medija počele ozbiljno da se bave ovim problemom. Kompanije "Social Bakers" i "Status People" pokušavale su da nađu način kojim bi odredile procenat lažnih Tviter pratilaca.
Italijanski stručnjaci Andrea Stopar i Karlo De Mišel proveli su nekoliko meseci istražujući ovaj problem. Oni su ustanovili da postoji čitavo tržište ovakvih pratilaca na društvenim mrežama.
Ovo tržište postalo je jako sofisticirano, a u mnogim slučajevima zbog visokog kvaliteta lažnog Tviter pratioca nemoguće je razlikovati ga od pravog.Lažni tviteraši se uglavnom prodaju u serijama od po hiljadu do milion. Prema studiji Barakude Labs procenjuje se da je prosečna cena za hiljadu ovakvih pratilaca oko 18 dolara.
Problem lažnih Tviter pratilaca kulminirao je prošlog leta kada se na profilu Mita Romnija političkog protiv kandidata američkog predsednika Baraka Obame odjednom pojavilo 100.000 onih koji ga podržavaju, što je bilo sumnjivo.
Ovaj fenomen nije karakterističan samo za Tviter već i za druge društvene mreže kao što je Fejsbuk.