Fejsbuk gubi milione korisnika svakog meseca i to na najvećim tržištima, pokazuju nezavisna istraživanja

Fejsbuk se ubrzano priprema da investitorima predstavi svoje rezultate poslovanja u prvom tromesečju ove godine, a analitičari procenjuju da je došlo do povećanja od 36 odsto u odnosu na prethodnu godinu.

Međutim, prošlog meseca je najveća društvena mreža izgubila čak šest miliona korisnika u Americi, što predstavlja pad od četiri odsto, prema analizama firme "SocialBaers".

U Velikoj Britaniji smanjenje je iznosilo 1,4 miliona, što je pad od 4,5 odsto.

Korisnici takođe prelaze na alternativne društvene mreže u Kanadi, Španiji, Francuskoj, Nemačkoj i Japanu. Iz Fejsbuka niko nije želeo da komentariše ove promene.

"Problem je u tome što u SAD i Velikoj Britaniji mnogi ljudi koji žele da imaju Fejsbuk nalog, ga već i imaju. Međutim, faktor dosade radi svoje i ljudi žele da probaju nešto novo. Da li će Fejsbuk ići putem "MySpacea"? Rizik je relativno mali, ali se ne može reći da ne postoji", tvrdi specijalista za nove medije Jan Mod iz "Enders Analysis".

Alternativne društvene mreže poput Instagrama, sajta za deljenje fotografija koji je osvojio 30 miliona korisnika za 18 meseci pre nego što ga je Fejsbuk preuzeo, sve su popularnije kod mladih.

Path, društvena mreža za korisnike smartfona, koju je osnovao bivši zaposleni Fejsbuka Dejv Morin, dobija čak miliona korisnika nedeljno.

Broj korisnika Fejsbuka još ubrzano raste u Južnoj Americi i Indiji.

Međutim, na razvijeni tržištima, sve je manje naloga na ovoj društvenoj mreži.

Smanjuje se i broj minuta koje Amerikanci provode na Fejsbuku. Prosek u decembru 2012. bio je 121 minut, ali se smanjio na 115 minuta u februaru.