Oni nikad nisu pijani, umorni ili nervozni, i oni će, tvrdi Gugl, smanjiti broj poginulih u saobraćaju

Ideja da ulicom voze automobili bez vozača možda na prvu zvuči zastrašujuće, ali ne bi trebalo da bude tako. Oni nikad nisu pijani, umorni ili nervozni, i oni će, tvrdi Gugl, smanjiti broj poginulih u saobraćaju.

Iako je Guglov auto bez vozača još ne može imati svako, rezultati koje je ostvario u prvih godinu dana, koliko ga testiraju u saobraćaju, su sjajni. Guglov sistem upravljanja, koji je ugrađen u tojotu prius i leksus, prešao je 420.000 kilometara bez ijedne nesreće.

"Nakon testiranja u celoj Nevadi i Las Vegasu možemo reći da je ovo vozilo jako sigurno. Tačnije, sigurnije od čoveka", rekli su iz kancelarije za bezbednost u saobraćaju države Nevade.

Gugle je prvi put objavio i fotografije onoga što njihov virtuelni "vozač" vidi dok vozi. Pogled mu je sličan onome iz Terminatora u kojem robot svet promatra pomoću hiljada senzora.

Guglov auto u svakom trenutku "vidi" sve u krugu od 360 stepeni oko vozila. U sekundi obradi gigabajt podataka i 1,5 miliona raznih parametara poput svetla na semaforu, pozicije GPS-a, drugih vozila, pešaka...

To omogućava računarima u autu da nepogrešivo kreću ulicama i autoputevima što bi moglo biti revolucionarno rešenje za slepe. Gugl veruje da će auto krenuti u prodaju za pet godina.