Soni najvise zarađuje od filmova i muzici!
Kompanija Soni je najpoznatija kao proizvođač elektronike, pre svega, konzola za "Plejstejšn" igrice i televizora. Činjenica je, međutim, da ona gubi gotovo na svakom uređaju koji prodaje. Od čega onda živi?
Odgovor će mnoge iznenaditi - prodaja osiguranja, snimanje holivudskih filmova i prodaja muzike.
Danijel S. Lob, američki investitor i menadžer hedž fonda "Third Point", smatra da Soni treba da proširi ovaj profitabilni deo poslovanja kako bi prikupio sredstva za oživljavanje elektronskog domena.
Neki analitičari, međutim, smatraju da bi bilo bilo bolje kada bi se Soni posvetio prodaji osiguranja, snimanju filmova i prodaji muzike. Ali nikako prodaji elektronike.
"Elektronika je (Sonijeva) Ahilova peta i, prema našem mišljenju, ne vredi ništa", napisao je u izveštaju konsalting firme za investiciono bankarstvo Atul Gojal, analitičar potrošačke tehnike u izveštaju objavljenom ove nedelje. Prema njegovoj proceni, neophodno je da Soni napusti veći deo tržišta elektronike.
Samo od filmova i muzike - 7 milijardi dolara profita
Najuspešniji poslovni ogranak kompanije Soni jeste prodaja životnog, automobilskog i zdravstvenog osiguranja u Japanu.
Prošle godine, finansijski ogranak firme ostvario je 63 odsto ukupnog profita. U proteklih deset godina, najveću zaradu donela su životna osiguranja (933 milijarde jena, tj. 9,07 milijardi dolara).
U istom periodu, Sonijev sektor za film i muziku, iz koga su izašli filmovi o Spajdermenu, "Trideset minuta posle ponoći" ili "Pre ponoći", kao i CD-ovi sa muzikom čuvenog violončeliste Jo Jo Maa i francuskog muzičkog dueta "Daft pank", zaradili su sedam milijardi dolara.
Ogranak elektronike je za to vreme zabeležio gubitak od 8,5 milijardi dolara.
Direktor Sonija: Moja misija je da spasem elektroniku
Generalni direktor kompanije Soni Kazuo Hirai izjavio je u sredu da će njegov upravni odbor razmotriti predlog "Third Pointa".
Ipak, on je u sredu izjavio da će se kompanija i dalje koncentrisati na elektronske uređaje.
"Elektronika ima budućnost. Osim toga, ona je u "Sonijevom" genetskom kodu. Moja je misija da je oživim", rekao je Hirai.
"Usmeravanje tri potpuno različite industrije, to je naprosto previše. Trebalo bi da to sve budu zasebne kompanije", objašnjava Koudži Jamada, gostujući profesor na Univerzitetu Hitocubaši u Tokiju i direktor istraživačkog sektora investicione kompanije "Mišn velju partners" u Sonomi (Kalifornija).
Osiguranja - Sonijeva "zlatna koka"
Suosnivač "Sonija" Akio Morita došao je na ideju da kupi finansijsku kompaniju na putu u SAD 50-ih godina, gde je promovisao novi tranzistor. Na tom putovanju, on je bio fasciniran prizorom čikaških solitera, a naročito upečatljive zgrade osiguravajuće kopanije "Prudenšel".
"Jednoga dana i mi ćemo osnovati našu banku ili finansijsku instituciju i podići zgradu poput ove."
Godine 1981. "Soni" je osnovao zajedničko osiguravajuće preduzeće sa američkom kompanijom "Prudenšel". Više pažnje je, međutim, privukla kupovina "Kolambija pikčersa" i "CBS rekordsa" krajem osamdesetih godina.
"INTERES ZA VRAĆANJE U SRBIJU SVE VEĆI" Predsednik Vučić: Oko Božića plan za povratak ljudi iz dijaspore