Zbog Gugla brojne ljude prate neki događaji koji odavno pripadaju prošlosti, ali koji uvek iskaču u prvi plan kada se na pretraživaču gugluju te osobe, zato postoje profesionalni čistači loše reputacije

Kada je u pitanju reputacija na internetu sve kompanije, političari, sportisti, muzičari i "obični" ljudi, imaju jedan glavni cilj – žele "čistu" prvu stranicu na Gugl pretraživaču. Prilikom pretraživanja na Guglu većina pretraga završi samo na prvoj stranici – njih čak 94 posto, dok retki traže dalje i pregledaju ostale stranice traženog pojma. Zbog toga je ljudima i kompanija izuzetno bitno da kada se njihovo ime upiše u pretraživač da se na toj prvoj stranici Gugla ne nalaze nikakve negativne informacije o njima.

Samo jedna loša recenzija restorana ili kritika korisnika na prvoj stranici Gugla, odnosno jedna "loša" rečenica ili negativna informacija s društvenih mreža, foruma ili internet stranica može uticati na to hoće li restoran poslovati dobro ili loše (ljudi koji na Guglu naiđu na loše kritike restorana verovatno će ga izbegavati), odnosno hoće li neko dobiti posao ili će se poslodavac, nakon surfovanja Guglom, odlučiti za neku drugu osobu koja možda ima manje radnog iskustva, ali zato o toj osobi nema negativnih informacija na internetu.

Zbog ovih problema sve više ljudi i kompanija traži pomoć od posebnih agencija koje se bave upravljanjem reputacije na internetu, odnosno čiji je zadatak da očiste prvu stranicu Gugla od loših informacija i negativnih kritika o njihovim klijentima.

Kao jedan od primera koliko je upravljanje reputacijom na internetu važno, odnosno koliko je to dobro plaćen posao na "The Guardianu" su naveli primer iz 2008. godine kada su, nakon početka globalne finansijske krize za koju su mnogi optužili banke, ugledni bankari plaćali i po deset hiljada dolara mesečno kako bi njihova imena na Guglu ostala "čista".

Novinari ove stranice popričali su sa Sajmonom Vadsvortomom iz kompanije "Igniyte" koja se primarno bavi upravljanjem reputacijom korisnika na mreži i koji im je rekao da u poslednje vreme sve više klijenata traži njihove usluge – od direktora velikih kompanija pa do doktora, političara, glumaca i drugih ljudi koji žele da se o njima na prvoj stranici Gugla pojavljuju samo pozitivne informacije. Čak su mu se javljale i neke osobe koje su bile u zatvoru, ali njih je odbio.

Zbog Gugla brojne ljude prate neki događaji koji odavno pripadaju prošlosti, ali koji uvek iskaču u prvi plan kada se na pretraživaču gugluju te osobe. Vadsvortom tako kaže da je jedan njegov klijent, godinama nakon što je bio u središtu jednog skandala, hteo krenuti dalje sa svojim životom, ali Gugl mu to nije dopuštao tako da je potražio njegovu pomoć kako bi rešio tu stvar. Dodao je i primer jedne glumice čije su se "nezgodne" fotografije iz mladosti i dalje pojavljivale pri vrhu pretraga na Guglu i ona ih je želela da ih izbriše, odnosno barem ukloniti s vrha pretrage.

Vadsvortom kaže da nekad loši komentari na prvoj stranici nisu najgora stvar koja se može dogoditi njegovim klijentima i da su problem često predlozi pretraga koji se pojavljuju u Gugl pretraživaču čim upišete neku reč ili ime.

Ti su predlozi bazirani na broju pretraga i reči ili imena pa ekipa iz "Igniytea" taj problem rešava upisivanjem pozitivnih pojmova za pretraživanje koji bi se mogli pojavljivati kao predlozi pretraživanja u budućnosti.

Prilikom objavljivanja rezultata pretraživanja Guglovi algoritmi favoriziraju poznate i velike stranice pa ako su na takvim stranicama objavljene neke negativne vesti i informacije o njegovim klijentima, njih je "gotovo pa nemoguće prebaciti na drugu stranu Gugl" pa je za kompanije, kako bi održale pozitivan imidž o sebi i svojim zaposlenima, rešenje stvaranje što veće količine pozitivnog ili barem neutralnog sadržaja o njima, kako bi na Guglu prevladavao pozitivan, a ne negativan sadržaj.

Što se "običnih" korisnika tiče, oni bi se trebali pridržavati nekoliko saveta kako bi se na prvoj stranici Gugla prikazvale pozitivne informacije o njima. Prvo, trebaju da se pridruže velikim društvenim mrežama poput Linkedina, trebali bi da se koriste uslugama stranica za upravljanje onlajn reputacijom poput "BrandYourself" i trebali bi pokrenuti vlastitu internet stranicu i blog pa objavljivati sadržaj na njima kako bi se sadržaj s te stranice i bloga "probio" na prvu stranicu Gugla.