Čak iako se sami ne pronađete na ovoj listi, svakako ćete prepoznati mnoge ljude koje imate na listi prijatelja na ovoj društvenoj mreži

Svako ko koristi „Fejsbuk” ima svoj stil, ono za šta ga najčešće koristi: reklamne kampanje, samopromocija, igrice… Prema statistici, ovo su neki od tipova korisnika koje ćete verovatno prepoznati među svojim prijateljima.

Uhoda

Onaj ko ne pušta svog bivšeg na miru. Obično se loguje na „Fejsbuk” 40 puta u toku dana. Redovno koristi i profile svojih prijatelja kako bi mogao da špijunira aktivnosti svog bivšeg partnera.

Bejbi tip

Najčešće aktivnosti su komentarisanje lika svoje i tuđe dece. Obično su to „novopečeni” roditelji koji su i previše ushićeni zbog prinove u kući i ne mogu da se zasite bebećih aktivnosti. Zbog toga nas i obaveštavaju o svakom navršenom mesecu svog mališana, novom zubu, prvom koraku, prvom virisu, prvoj reči, prvom…spisku nema kraja.

Narcis

Kompleksi. Uglavnom neizlečive prirode. Dnevno mogu da postave i preko 50 fotografija svog lica (uglavnom ne slikaju celu figuru) u svim mogućim pozama. Ukoliko imaju manje od deset „lajkova”, izbrišu dotičnu fotografiju. Često postavljaju slike iz detinjstva sa propratnim statusom: „Pa zar nisam slatka (swatka)” ili „Koliko lajkova za mene malu (mawu)”.

Delilac nepotrebnih informacija

Onaj koji nas redovno obaveštava da je napolju pakleno vruće/hladno, da korisnici GSP-a imaju lošu higijenu, gde će provesti dan, gde će u provod, ko se rodio, ko je umro, kome je godišnjica smrti itd. „Lajkuju” sve što stignu, od tržnih centara do promocije tolet papira i crne hronike.

Promoter svoje kompanije

Radoholičari koji ne mogu da zamisle život bez svoje firme. Rado ostaju prekovremeno na poslu i često dele fotografije, linkove i tekstove vezane za delatnost kojom se bave. Privatni život uglavnom nemaju i rado nas obaveštavaju o svojim unapređenjima, ugovorima i drugim poslovnim uspesima. Ili rade u velikim korporacijama ili su zaposleni u „Sam svoj gazda”.

Paranoik

Strogo paze šta će i kada će postavljati na „Fejsbuk”. Privatnost drže podalje od interneta, nemaju mnogo prijatelja (uglavnom su to ljudi sa fakulteta ili škole) i retko šta komentarišu.

Ljubitelj životinja

Svi imamo bar jednog prijatelja koji redovno „postuje” sličice napuštenih mačića i pasa koje treba udomiti. Ne kriju da životinje vole više nego ljude i znaju da se naljute ukoliko ih neko opomene da ne „bombarduju” druge korisnike sa tolikom količinom šapica. Uglavnom su vegetarijanci ili vegani.

„Gejmer”

Najdosadniji tip korisnika za one koji ne praktikuju igrice na društvenim mrežama. Odmaraju se od „Farmvila” dok igraju „Kendi kraš” ili „Sitivil”. Statusi se svode na to koliko su kukuruza posejali tog dana i ko je posetio njihov virtuelni grad.

Neaktivni korisnici

Čak 18 odsto „Fejsbuk” korisnika uopšte ne koristi svoj profil. Uglavnom su u pitanju „lažni profili” kućnih ljubimaca, beba ili propalih brendova. Ili su jednostavno ljudi koji ne vole društvene mreže i preferiraju razgovor oči u oči.