Prema njihovom istraživanju, što češće češljate "news feed", gledate slike vaših prijatelja, ostavljate komentare ili lajkujete nešto na Fejsbuku, to su veće šanse da se osećate nesrećnim

SAD - Fejsbuk je zamišljen kao mesto za povezivanje ljudi, ali se odavno priča o drugoj strani medalje i tome da je on još jedan zupčanik u sve glomaznijoj mašineriji otuđenja. Istraživački tim sa Univerziteta u Mičigenu veruje da je Fejsbuk i jedan od razloga za nesreću.

Prema njihovom istraživanju, što češće češljate "news feed", gledate slike vaših prijatelja, ostavljate komentare ili lajkujete nešto na Fejsbuku, to su veće šanse da se osećate nesrećnim i nezadovoljnim sopstvenim životom.
Iako tačni razlozi za to još nisu ustanovljeni, naučnici smatraju da nije tačno da se ljudi više okreću društvenim mrežama kada su tužni, već da su društvene mreže ono što je dobrim delom zaslužno za takvo osećanje.

"Zbog same prirode društvenih mreža, ljudi tamo najčešće izveštavaju o pozitivnim stvarima koje im se dešavaju u životu. Zato drugi korisnici mogu da steknu pogrešan utisak o tuđim životima i skloni su da poveruju da je njihov život lošiji u poređenju sa životima njihovih prijatelja, koji 'rade sve te divne stvari o kojima pišu'", kaže Oskar Ibara, psiholog sa Univerziteta Mičigen.

On kaže da odnosi između ljudi "uživo" imaju čitav niz pozitivnih efekata i da su istraživanja pokazala da oni koji su društveno povezaniji žive duže i žive srećnije od ostalih.

"Nauka se ređe bavila 'onlajn' odnosima i njihovom uticaju na ljude, iako se svakog dana više od 500 miliona ljudi uloguje na Fejsbuk. Mi smo uradili brzo 14-dnevno istraživanje na 80 ljudi i stigli smo do zanimljivih rezultata", rekao je Ibara.

On je objasnio da su svi učesnici na početku uradili psihološke testove i ocenjivali svoj život, nivo zadovoljstva, samopouzdanja, depresije i drugih faktora. Nakon toga, tokom dve nedelje u nasumičnim intervalima su odgovarali na pitanja o tome kako se osećaju, a ustanovljena je korelacija između opadanja zadovoljstva i boravka na Fejsbuku.

Naravno, uzorak i trajanje istraživanja ne daju prostora za čvršće odgovore, ali sa ovog Univerziteta tvrde da su prvi pokazatelji jasni.