U svom naporu da privuče Windows korisnike ka Edge-u, Microsoft ističe bezbednosne prednosti svog pregledača. Kako pretnje za Windows rastu, Microsoft savetuje preduzeća da pređu na korišćenje „Microsoft Edge-a i drugih veb pregledača koji podržavaju Microsoft Defender SmartScreen, koji identifikuje i blokira zlonamerne sajtove, uključujući phishing, prevarantske i sajtove sa malverom.“

U suštini - ne koristite Chrome. Ovo nije ništa drugačije od raznih kampanja koje je Microsoft vodio kako bi presreo nove instalacije Chrome-a na Windows računarima i promovisao istu poruku o bezbednosti Edge-a.

shutterstock-googlechrome-2.jpg
Shutterstock 

Microsoftova najnovija upozorenja deo su šireg pokušaja da se privuče pažnja na sigurnosne platforme ove kompanije, pametno zagovarajući objedinjeni pristup uz podršku CISO-a za korišćenje Microsoft-ovih sigurnosnih rešenja u tandemu.

Međutim, ako potrošači samo jednom promene pregledače na poslu, mogli bi to učiniti i kod kuće, a što bi moglo predstavljati ogromnu pretnju i problem za Google Chrome.

shutterstock_microsoft.jpg
Shutterstock 

Google sada uzvraća udarac kampanjom koja ima za cilj nova ažuriranja, bezbednosno orijentisane poruke Chrome-a svojim korisnicima, kojih ima 3 milijarde, i da ih podseti zašto mogu verovati ovoj tehnologiji.

„U trenutku kada su privatnost i bezbednost na vrhu liste prioriteta,“ kažu u Google-u, „pokrenuli smo novu kampanju kako bismo edukovali svet i pokazali koliko je Chrome siguran.“

shutterstock-googlevsmicrosoft-1.jpg
Shutterstock 

PR oko ove kampanje „Najpouzdaniji pregledač na svetu“ navodi da će kampanja „razjasniti zablude u vezi sa bezbednošću Chrome-a“ i tvrdi da će „preuzeti zasluženo mesto kao najpouzdaniji pregledač na svetu koji nudi sigurnost i bezbednost."

Ova kampanja će takođe „edukovati korisnike i istaknuti kako Google Chrome svakodnevno štiti milijarde korisnika na internetu.“

shutterstock-1100305310.jpg
Shutterstock 

Chrome grčevito brani vodjstvo, Edge sve ozbiljnije napada

To je težak zadatak. Posebno nakon nedavnog povratka kolačića za praćenje bez jasne slike o tome šta će se sledeće dogoditi i kada. „Privatnost i bezbednost često se poistovećuju,“ kaže Lofton, „a većina korisnika ne shvata da ne možete imati privatnost bez prethodno obezbeđene sigurnosti.“

Kampanju je osmislio Arts & Letters, a osnivač Charles Hodge objašnjava: „Od svojih najranijih dana, Chrome je inovirao, ažurirao i radio na tome da internet bude bezbednije mesto za sve. Sa ovom kampanjom, gradimo na Chrome-ovom uspostavljenom dizajn sistemu kako bismo istakli funkcije i standarde koji ga čine najpouzdanijim pregledačem na svetu.“

shutterstock-google-3.jpg
Shutterstock 

Kampanja je sada aktivna i uključuje bilborde, online oglase i video sadržaje, uključujući „meme-sadržaje na društvenim mrežama koji ističu Chrome-ove ugrađene sigurnosne funkcije.“

Teme uključuju Chrome-ovu analizu pretnji u realnom vremenu, zaštitu korisnika pre nego što kliknu na opasne linkove, upravljanje lozinkama u realnom vremenu i obim platforme koja ga čini „najpouzdanijim pregledačem na svetu.“

Međutim, pozadina je izazovna. Ne samo da postoji DOJ pretnja, već i nepoznata budućnost kolačića za praćenje, što se direktno odnosi na ogromnu slabost u pogledu zaštite Chrome privatnost korisnika, uprkos novim bezbednosnim inovacijama. Očigledno je da bi korisnicima bilo bolje bez tih kolačića, a ipak su (iznenađujuće) još uvek tu.

Google želi da zameni kolačiće opcijom gde korisnici mogu sami birati kako će biti praćeni. Ali taj predlog je poslednji u nizu koji je zapao u regulatornu zbrku dok Google pokušava da smiri zabrinutosti industrije oglasa.

shutterstock-cookies-3.jpg
Shutterstock 

„Prošla su više od dva meseca,“ kaže Ad Exchanger, „a Google nije podelio nikakve nove informacije. Kako će taj mehanizam izgledati? Kako će funkcionisati? Da li će biti na bazi prijave ili isključivanja? Gde će se nalaziti u pregledaču…“

Čak i ovaj prelazak sa kolačića na nove alternative će rezultirati konkurentskim rešenjima između Microsoft-a i Google-a, s tim što Microsoft već ima svoju alternativu za Google-ov Privacy Sandbox. Microsoftova „API za privatne oglase“ je sada dostupna kao ograničena verzija za programere.

Izvor: Forbes/Benchmark/Kurir/Darko Mulic