Istraga EU će se takođe fokusirati na potencijalno "zarazni dizajn" Temuove usluge, uključujući njene programe nagrađivanja nalik igricama i sisteme za preporuku kupovine korisnicima.

Evropska komisija je pokrenula istragu prema Zakonu o digitalnim uslugama (DSA), koji zahteva od veoma velikih online platformi kao što je Temu da učine više u borbi protiv nelegalnog i štetnog sadržaja na svojim platformama, nakon žalbi panevropske organizacije potrošača BEUC i 17 njenih nacionalnih članova.

3925574-shutterstocktemu6-ls.jpg
Shutterstock 

Temu, koji ima 92 miliona korisnika u 27 zemalja Evropske unije, je jedinica kineskog giganta za e-trgovinu PDD Holdings. Tehnološki inspektori EU će takođe istražiti da li Temu poštuje obavezu DSA da omogući istraživačima pristup svojim javno dostupnim podacima.

„Želimo da osiguramo da se Temu pridržava Zakona o digitalnim uslugama. Posebno u osiguravanju da proizvodi koji se prodaju na njihovoj platformi ispunjavaju standarde EU i da ne štete potrošačima“, rekla je šefica EU za antimonopolska pitanja i tehnologiju Margrethe Vestager u saopštenju.

Temu bi mogao da se suoči sa kaznom od čak 6% svog globalnog prometa ako bude proglašen krivim za kršenje DSA.

1303-shutter.jpg
Shutterstock 

Temu razmišlja o pridruživanju EU grupi za borbu protiv falsifikata

Dodatno Temu želi angažman u mreži za borbu protiv falsifikata baš u trenutku kada vlasti Evropske unije pojačavaju pritisak na Temu da poboljša kontrolu nad proizvodima koji se prodaju evropskim kupcima preko svog tržišta.

Kineski online trgovac Temu razmatra da se pridruži grupi platformi i brendova za e-trgovinu koji sarađuju kako bi sprečili prodaju lažnih proizvoda na mreži u Evropi, navodi se na dnevnom redu sastanka koji je video Rojters.

shutterstock_2494028657.jpg
Shutterstock 

„Memorandum o razumevanju (MoU) o prodaji falsifikovane robe na internetu“ je dobrovoljni sporazum koji je omogućila Evropska komisija, a potpisnici su online prodavci Amazon, Alibaba i eBay, i brendovi poput Adidas, Nike, Hermes i Moncler.

Temu bi trebalo da održi prezentaciju na sastanku članova Memoranduma o razumevanju 11. novembra kao "potencijalni novi potpisnik", pokazuje se u belešci dnevnog reda.

Temu je u razgovorima da se pridruži inicijativi, rekao je portparol u izjavi za Rojters, dodajući da su "saradnički napori od suštinskog značaja" za rešavanje falsifikovanja.

shutterstock-temu-5.jpg
Shutterstock 

Temu putem agresivnog marketinga, privlači milione korisnika na svoju web stranicu i aplikaciju sa sloganom „kupuj kao milijarder“, nudeći najniže cene za sve od kuhinjskih aparata i elektronike do odeće i dodataka.

Mnoga odeća, obuća i torbe koje se prodaju na sajtu su dizajnirane da izgledaju slično popularnim brendiranim proizvodima, uz samo delić cene.

Izvor iz industrije, koji je tražio da ne bude imenovan, rekao je da su zabrinuti da bi prihvatanje Temuovog potpisa na memorandum o razumevanju protiv falsifikata uticalo na kredibilitet mreže.

shutterstock-temu-1.jpg
Shutterstock 

Evropska komisija je u maju označila Temu kao „veoma veliku online platformu“, što znači da mora učiniti više u borbi protiv nelegalnog i štetnog sadržaja, kao i falsifikovanih proizvoda na svojoj platformi pod DSA.