Slušaj vest

Metin proizvod za sastanke, Facebook Dating, dobio je mnoštvo novih funkcija prošlog meseca i tim koji stoji iza njega veruje da može pomoći korisnicima koji se bore sa umorom od sličnih aplikacije za sastanke.

Meta je ranije ove godine objavila da je proizvod za upoznavanje, koji je lansiran 2019., povećao svoju korisničku bazu za 20% iz godine u godinu u SAD i Kanadi.

shutterstock_FB date (4).jpg
Shutterstock 

Među mladim odraslim osobama, Meta je takođe izvestila da su se dnevni razgovori povećali za 24% iz godine u godinu. Meta, međutim, nije otkrila koliko ljudi ga koristi.

U međuvremenu, zabavljači kao što su Match Group i Bumble bore se sa sve manjim zadržavanjem korisnika za izlaske na mreži.

Za sada najveća prednost koju Facebook Dating ima je činjenica da je besplatna - bez ograničenja, bez paywall-a i ponavljajućih pretplata.

shutterstock_FB date (3).jpg
Shutterstock 

„Svrha Facebook upoznavanja je bila da možemo da ponudimo koliko god možemo besplatno, jer to možemo sebi da priuštimo“, rekao je Šabnum Gulati, menadžer proizvoda koji nadgleda funkcije Facebook Dating-a za korisnike. „Iskreno, ne verujemo baš u monetizaciju ljubavi. Pokušavamo da ponudimo što više funkcija koje su konkurentne drugim aplikacijama besplatno.“

Iako Facebook ne monetizuje ljubav direktno, proizvod se nalazi u svojoj osnovnoj aplikaciji i mogao bi da pomogne ljudima da se angažuju sa njegovim drugim funkcijama za zarađivanje novca.

Tim za Facebook dating, koji se nalazi u okviru Facebook organizacije, ima oko 50 zaposlenih, rekao je Gulati. 

shutterstock_FB date (2).jpg
Shutterstock 

Nekoliko funkcija koje Facebook nudi besplatno, a koje su plaćene u drugim aplikacijama za upoznavanje - bilo putem pretplate (poput nekih aplikacija Match Group) ili aplikacija koje se plaćaju za igru (kao što je Raya) – uključuju neograničeno lajkove, mogućnost da ponovo posetite svakoga koga ste prevukli nalevo, i sortiranje kroz fid prema interesovanjima.

Par ključnih Facebook funkcija za upoznavanje za koje se nada da će mu pomoći da se takmiči sa dating startapima:

shutterstock_FB date (5).jpg
Shutterstock 

Prijatelji mogu da prevlače prstom u vaše ime koristeći Facebook-ov alat „Matchmaker“.

Ova funkcija je pokrenuta u oktobru i slična je funkcijama koje se mogu videti na drugim mestima, kao što je „Tinder Matchmaker“ i u novim aplikacijama za sastanke kao što je Cheers. „Videli smo da su žene najčešće pozivane provodadžije“, rekao je Gulati. "Dakle, žene pozivaju druge žene, a onda momci imaju tendenciju da pozovu i svoje prijateljice."

Facebook Dating je takođe uveo neke AI alate 

Trenutno, korisnici mogu da automatizuju pisanje svojih biografija koristeći Meta-in generativni AI. Dok tim testira potencijalne aplikacije Meta AI, postoji izvesno oklevanje. „Pokušavali smo da budemo veoma oprezni sa načinom na koji razmišljamo o funkcijama za razmenu poruka i veštačkoj inteligenciji“, rekao je Gulati, dodajući da ne postoji plan za uvođenje AI robota ili pomoćnika u DM-ove za upoznavanje.

shutterstock_FB date (6).jpg
Shutterstock 

Facebook Dating je takođe integrisan sa Instagramom

Korisnici mogu da se odluče za povezivanje svojih Instagram naloga, koji se pojavljuju na kartici profila za upoznavanje. Postoji i poseban feed za objave na Instagramu koje dele korisnici Facebook Dating-a u okviru Facebook aplikacije. „Ovo je neka vrsta našeg načina da prikažemo ljude na osnovu otkrića na Instagramu“, rekao je Gulati. Trenutno, Instagram nema nikakve funkcije specifične za upoznavanje (ali to ne sprečava ljude da pronađu romansu u aplikaciji).

Korisnici mogu da pošalju „tajne simpatije“ prijateljima na Facebooku i Instagramu

„Ovo im samo šalje obaveštenje koje kaže da vas je neko na Facebook Dating-u označio zanimljivim“, objasnio je Gulati. „A onda, ako dobiju obaveštenje, žele da se prijave za Facebook Dating, mi ćemo im pokazati da ste to vi i oni mogu da izaberu da se povežu sa vama", objasnio je on.