Slušaj vest

Google će prestati da prikazuje političke reklame u Evropskoj uniji. Odluka, objavljena na blogu The Keyword, je odgovor na predstojeće novo pravilo za blok koje „uvodi značajne nove operativne izazove i pravne nesigurnosti za političke oglašivače i platforme“.

Kompanija kaže da Uredba o transparentnosti i ciljanju političkog oglašavanja ima preširoku definiciju političkog oglašavanja i izrazila je zabrinutost da tehničke smernice oko politike možda neće biti date do oktobra 2025. godine, kada će pravila stupiti na snagu.

shutterstock-168112940.jpg
Shutterstock 

Pored toga što više neće prikazivati taj oglasni sadržaj (reklame) od  sledećeg oktobra, Google je rekao da plaćeni politički oglasi takođe neće biti dozvoljeni na Youtube-u u EU.

Kompanija je rekla da su je slični propisi već doveli do toga da prestane da prikazuje političke oglase u Kanadi, Francuskoj i Brazilu.

shutterstock_YT google.jpg
Shutterstock 

Google-ovo oglašavanje i tehnologija reklama bili su podvrgnuti kontroli od strane evropske vlade poslednjih godina. Kompanija se suočila (ali je na kraju izbegla) sa kaznama za „zloupotrebljive“ reklamne prakse u 2019. godini, a prošle godine je bila pogođena optužbama protiv monopola.

Google se takođe uključio u druga ponašanja koja podižu zabrinutost u bloku. Upravo juče, kompanija je započela ono što je nazvala „mali, vremenski ograničeni test“ kako bi se izostavili rezultati izdavača vesti iz EU u pretrazi, Google vestima i Discover fidu.