Slušaj vest

Ovo predstavlja porast od 7% u procentu spam emailova koji su prepoznati kao prevare u poređenju sa Crnim petkom 2023. i povećanje od 21% u poređenju sa 2022.

Shutterstock_crni petak (4).jpg
Shutterstock 

Bitdefender je rekao da rastući broj prevara u vezi sa Crnim petkom govori o „pohlepi i smelosti sajber kriminalaca, koji sve više koriste lažne ponude i phishing taktike da bi iskoristili ponašanje i trendove u kupovini potrošača“.

Ove prevare su prvenstveno dizajnirane za prikupljanje ličnih podataka žrtava, kao što su podaci za prijavu i informacije o bankovnim računima i karticama, ili direktnu krađu njihovog novca putem lažnih kupovina ili korišćenjem bankarskih trojanaca.

shutterstock_virus.jpg
Shutterstock 

Analiza je pokazala da je 38% svih spam poruka na temu Crnog petka otišlo u SAD, a u evropske zemlje 44%, i među njima najviše u Nemačku i Francusku.

Dve trećine ove spam elektronske pošte potiče iz SAD, a iz Evrope 23%. Spam koji je vezan za Crni petak počeo je da raste krajem oktobra 2024.

Istraživači iz Bitdefenderovog Antispam Lab tima rekli su da su napadači postali kreativniji, prilagođavajući svoje poruke i taktike različitim grupama kupaca i različitim demografskim kategorijama i regionima.

Shutterstock_crni petak (2).jpg
Shutterstock 

Do sada su primećeni emailovi sa PDF fajlovima u kojima se krio trojanac Grandoreiro, koji omogućava neovlašćene finansijske transakcije, zatim ponude za lažne Ray-Ban naočare za samo 27,99 dolara koje su preusmeravale korisnike na lažne sajtove i ankete koje je trebalo popuniti zbog navodnih ekskluzivnih nagrada, a u kojima su žrtve zapravo delile poverljive podatke.

„Ova raznolikost u taktici pokazuje prilagodljivost sajber kriminalaca i njihov napor da se privuče što veći broj demografskih grupa. Kampanje su se razlikovale po tipu proizvoda i takođe su bile prilagođene određenim regionima, koristeći kulturne i kupovne preferencije kako bi se maksimizirao njihov doseg i uticaj“, rekli su istraživači.

Izvor: informacija/Kurir/Darko Mulic