Slušaj vest

Kao i prošle godine, Apple-ova lista za 2024. godinu favorizuje tradicionalnije iOS aplikacije, uključujući one koje pomažu korisnicima iPhone-a da obavljaju specifične zadatke, poput snimanja profesionalnog videa (Kino), prilagođavanja svojih trkačkih planova (Runna) ili organizovanja putovanja (Tripsy).

Druge AI aplikacije poput ChatGPT-a, Anthropic-ovog Claude-a, Microsoft Copilota i onih koje prave AI slike ili video nisu bile nominovane za iPhone aplikaciju godine.

shutterstock_Apple chatgpt.jpg
Shutterstock 

S obzirom na popularnost ChatGPT-a, koji je sada i partner Apple-a za poboljšanja Sirija, iznenađujuće je što ova aplikacija nije dobila zvanična priznanja od Apple-ovog tima za uredništvo App Store-a, uprkos uvođenju novih pametnih funkcija u 2024. godini, poput naprednog glasa za razgovor sa AI virtuelnim asistentom i funkcije za pretragu na mreži koja izaziva Google.

Iako je ChatGPT redovno istican u uredničkim preporukama na App Store-u i Google Play-u, prošle godine su i Apple i Google izbegli da nominiraju ChatGPT kao ukupnog pobednika, uprkos tome što je aplikacija postala najbrže rastuća potrošačka aplikacija u istoriji početkom 2023. godine, kada je dostigla 100 miliona korisnika ubrzo nakon lansiranja. Ove godine, Google je za aplikaciju godine proglasio aplikaciju za planiranje zabava, Partiful.

shutterstock-openai-1.jpg
Shutterstock 

Iako je ChatGPT bio zanemaren, mali broj AI aplikacija pojavio se na drugim Apple-ovim finalistima za 2024. godinu, kao što su oni za iPad i Mac aplikacije godine.

Međutim, među 45 Apple-ovih finalista u različitim kategorijama aplikacija i igara, AI aplikacije su pominjane samo nekoliko puta. Moises, aplikacija koja nudi AI alate za "vežbanje" muzike, nominovana je zajedno sa aplikacijom za decu Bluey: Let’s Play i animacijskom aplikacijom Procreate Dreams za iPad aplikaciju godine. Adobe Lightroom, koji sada uključuje AI funkcije, nominovan je zajedno sa produktivnom aplikacijom OmniFocus 4 i 3D dizajn aplikacijom Shapr 3D za Mac aplikaciju godine.

shutterstock_iphone (1).jpg
Shutterstock 

Među desetak finalista za kulturni uticaj, samo jedna je opisana od strane Apple-a kao aplikacija unapređena AI tehnologijom — aplikacija za učenje jezika EF Hello. (Iako druge aplikacije možda koriste AI tehnologiju u pozadini, kao što to radi Pinterest, njihov marketing u App Store-u ne promoviše ih kao "AI" aplikacije potrošačima.)

Ako ništa drugo, Apple-ova selektovana lista finalista sugeriše da su aplikacije koje omogućavaju ljudsku kreativnost, a ne one koje pomažu u AI automatizaciji, aplikacije koje zaslužuju da budu istaknute. Većina finalista pomaže korisnicima da urade nešto više sa svojim iPhone-om ili drugim uređajem, bez oslanjanja na AI asistenta ili funkcije, bilo da je u pitanju dizajn, organizacija, snimanje, kreacija ili igranje.

shutterstock_Apple (2).jpg
Shutterstock 

Kino, profesionalna video aplikacija od kreatora aplikacije za profesionalnu kameru Halide, na primer, ima za cilj da svakog učini boljim videografom, dok druge pomažu Apple-ovim uređajima da funkcionišu kao produktivni alati za one u kreativnim industrijama.

Ove godine, Apple je takođe dodao novu kategoriju za Apple Vision Pro, u kojoj će izabrati pobednike i u aplikacijama i u igrama.