Slušaj vest

Instagram teži da postane glavna platforma za kratke video sadržaje, ulažući ogromne iznose novca kako bi privukao i motivisao kreatore da dele svoj sadržaj.

shutterstock-instagram.jpg
Foto: Shutterstock

Sa budućnošću TikToka u SAD-u koja je neizvesna, Meta je kontaktirala kreatore i njihove timove sa ponudama koje nude hiljade dolara u zamenu za ekskluzivan video sadržaj na Instagram Reels-u. Iznosi kretali su se od 2.500 do 50.000 dolara mesečno, a sadržaj je morao biti ekskluzivan za Instagram na tri meseca. The Information je prvi izveštavao o ovom programu prošle nedelje.

Nakon pregledanih ugovora i razgovara sa nekoliko menadžera talenta čiji su klijenti primili ove ponude. Menadžeri su tražili anonimnost kako bi zaštitili poslovne odnose.

shutterstock-llama-3-1.jpg
Foto: Shutterstock

Obično se ponude šalju kreatorima koji imaju više od milion pratilaca na TikToku. Nisu svi ugovori isti. Jedan menadžer je rekao da nije mogao da prepozna jasan obrazac zbog kojeg su neki kreatori bili ponuđeni sa većim iznosima nego drugi.

Isplate su podeljene u nivoe:

  • Nivo 1: 50.000 dolara mesečno.
  • Nivo 2: 25.000 dolara mesečno.
  • Nivo 3: 15.000 dolara mesečno.
  • Nivo 4: 5.000 dolara mesečno.
  • Nivo 5: 2.500 dolara mesečno.
shutterstock-meta-2.jpg
Foto: Shutterstock

Ali čak ni obećanje velikog isplaćivanja nije bilo dovoljno da privuče neke TikTok kreatore. Ovo ukazuje na izazove sa kojima bi se Meta mogla suočiti u pokušaju da preuzme TikTok-ovu dominaciju u kratkomformatskim video sadržajima.

„Pokušati da promenite ponašanje potrošača, ili barem da promenite njihovo prihvatanje tog ponašanja, tako što ćete sputati neku drugu platformu, jednostavno mislim da nije pravi način da se to postigne,“ rekao je drugi menadžer.

shutterstock-instagram-2.jpg
Foto: Shutterstock

Instagram nudi mnogo vredne ponude ali...

Detalji ponude koja je poslata nekolicini kreatora za ukupno 300.000 dolara tokom šest meseci:

  • Kreatori bi morali da postavljaju novi, nikada previđeni kratki video sadržaj na Instagramu kao Reels
  • Tokom šest meseci, kreatori bi morali da postavljaju najmanje 10 novih Reels videa na svojim Instagram nalozima svakog meseca
  • Ovaj sadržaj mora biti ekskluzivan za Instagram na tri meseca
  • Videi moraju biti dugi najmanje 15 sekundi i ne duže od tri minuta
  • Kreatori moraju postavljati 25% više na Instagram Reels nego na svojoj sledećoj najvećoj platformi za kratke videe
shutterstock-instagram-4.jpg
Foto: Shutterstock
  • Moraju deliti dva Reels videa mesečno kao IG story
  • Jednom dnevno moraju angažovati fanove putem komentara, deljenja ili odgovaranja
  • Moraju postaviti najmanje dva puta mesečno na svojoj primarnoj platformi (TikTok ili YouTube), promovišući svoj sadržaj na Instagramu i podstičući svoje pratioce da ih prate na Instagramu putem linka u biografiji
  • Instagram može promovisati sadržaj kreatora putem plaćenih oglasa na TikToku, Google-u i prodavnicama aplikacija

Ako kreatori ispune ove uslove, zarađivaće 50.000 dolara mesečno tokom trajanja šestomesečnog ugovora.

shutterstock_instagram (2).jpg
Foto: Shutterstock

Drugi menadžer koji je upoznat sa ovim ugovorima rekao je da su neki od njihovih klijenata odbili ponudu, navodeći razloge kao što su ekskluzivnost i opšte nezadovoljstvo sa Metom. Neki su rekli da im postavljanje više Reels videa dnevno deluje „cheugy“, što je izraz Gen Z za nešto što je van fazona.

„To nije dobar ugovor,“ rekao je drugi menadžer. „Praćenje toga da postavljaš 25% više na Reels nego na TikTok čini ovo neodrživim.“

Menadžer je dodao: „Neki klijenti prihvataju jer je novac dobar za njih, a neki su odbili.“

shutterstock-127224554.jpg
Foto: Shutterstock

Detalji uslova za drugu ponudu koja je poslata nekoliko kreatora za ukupno 90.000 dolara tokom šest meseci:

  • Kreatori bi morali da postavljaju novi, nikada previđeni kratki video sadržaj na Instagramu kao Reels
  • Tokom šest meseci, kreatori bi morali da postavljaju najmanje osam novih Reels videa na svojim Instagram nalozima svakog meseca, ukupno 48 videa
  • Ovaj sadržaj mora biti ekskluzivan za Instagram na tri meseca
shutterstock-instagram-2.jpg
Foto: Shutterstock
  • Videi moraju biti dugi najmanje 15 sekundi i ne duže od tri minuta
  • Kreatori moraju postavljati više kratkih video sadržaja ukupno na Instagramu tokom ovog perioda nego na bilo kojoj drugoj platformi, kao što su TikTok, YouTube, Snapchat ili X

Ako kreatori ispune ove uslove, zarađivaće 15.000 dolara mesečno tokom trajanja šestomesečnog ugovora.

shutterstock_instagram (1).jpg
Foto: Shutterstock

Meta takođe nudi bonuse kako bi privukla TikTok kreatore

Vest o Meta ponudama se širi u industriji influensera, rekli su dva menadžera za talente. 

„Meta je stvarno agresivna u zaključivanju ovih ugovora,“ rekao je treći menadžer talenta koji je video slične ponude od Mete.

shutterstock-meta-1.jpg
Foto: Shutterstock

Ovo nije jedini trik koji Meta ima kako bi privukla TikTok kreatore u vreme dok i dalje postoji mogućnost zabrane ili prodaje TikToka. Meta je prošle nedelje pokrenula program „Breakthrough Bonus“.

Program plaća „kvalifikovanim TikTok kreatorima kako bi pomogao da ubrzaju svoj rast na našim aplikacijama“, rekao je portparol za BI. Kompenzacija iznosi do 5.000 dolara u periodu od tri meseca za postavljanje Reels videa na Instagramu i Facebook-u.