Slušaj vest

Evropska unija beleži značajan rast u online obrazovanju, što potvrđuje sve veći broj korisnika interneta koji se okreću digitalnim obrazovnim sadržajima. Prema najnovijim podacima Evrostata, 33% korisnika interneta u EU izjavilo je da je u poslednja tri meseca koristilo online kurseve ili obrazovne materijale za učenje, što je povećanje od 3 procentna poena u odnosu na prethodnu godinu. Ovaj rast ukazuje na sve veću dostupnost i popularnost online obrazovnih resursa, koji postaju ključni alat za lični i profesionalni razvoj u digitalnoj eri.

shutterstock_2502297775.jpg
Foto: Shutterstock

Irska prednjači u ovoj oblasti, sa impresivnih 61% korisnika interneta koji se bave online učenjem. Holandija i Finska slede sa 59%, odnosno 53%, što govori o visokom stepenu digitalne pismenosti i dostupnosti online obrazovanja u ovim zemljama. U Irskoj, 36% korisnika interneta pohađalo je online kurseve, što je posebno istaknuto u odnosu na druge evropske zemlje.

Na drugi način, Holandija i Finska prednjače kada je reč o korišćenju digitalnih materijala za učenje – čak 53% korisnika u Holandiji i 46% u Finskoj koristi online resurse kako bi unapredili svoje obrazovne veštine.

shutterstock-1972291427.jpg
Foto: Shutterstock

Ovaj trend digitalnog obrazovanja postepeno postaje standard, a evropske zemlje u ovom segmentu nastoje da modernizuju obrazovne sisteme. Učešće online učenja ne prestaje da raste, a sve više građana prepoznaje njegovu vrednost u kontekstu fleksibilnosti i pristupačnosti.

Mnogi korisnici online kurseve ne koriste samo za lično usavršavanje, već i za profesionalno usmerenje, što pokazuje koliko je digitalno obrazovanje postalo ključno za konkurentnost na globalnom tržištu rada.

shutterstock-478151932.jpg
Foto: Shutterstock

Međutim, značajne razlike između zemalja EU još uvek postoje. U zemljama poput Rumunije, Kipra i Bugarske, online obrazovanje nije toliko rasprostranjeno, sa udelima od svega 10%, 11% i 17%. Ove razlike u pristupu online učenju mogu biti posledica različitih faktora, uključujući ekonomsku situaciju, pristup internetu, kao i razlike u obrazovnoj infrastrukturi i digitalnim veštinama građana.

Dok bogatije zemlje sa razvijenim digitalnim sektorima omogućavaju lako usvajanje novih obrazovnih tehnologija, u siromašnijim državama izazovi u vezi sa digitalizacijom obrazovanja ostaju značajan problem.

shutterstock-770131126.jpg
Foto: Shutterstock

Podaci su objavljeni povodom Međunarodnog dana obrazovanja, 24. januara, kada se globalna pažnja ponovo usmerava na važnost pristupa obrazovanju za sve.

Ovaj dan podseća na potrebu za daljim ulaganjima u obrazovne tehnologije i infrastrukturu, kako bi se omogućio ravnopravan pristup učenju, ne samo u bogatim, već i u manje razvijenim delovima sveta. Uzimajući u obzir trenutne trendove, jasno je da online učenje nije samo privremena moda, već postaje ključni element budućnosti obrazovanja, čime se otvara vrata globalnim mogućnostima za sve.

03-shutterstock-2308017643.jpg
Foto: Shutterstock

Upravo ovaj trend prelaska ka digitalnim obrazovnim platformama ne samo da utiče na tradicijalni obrazovni sistem, već i na način kako percipiramo i pristupamo učenju.

Kroz ovaj proces, EU se nastoji pozicionirati kao lider u obrazovnoj transformaciji koja koristi prednosti digitalizacije, dok istovremeno omogućava lakši pristup obrazovnim resursima širom kontinenta.