Slušaj vest

Tesla se suočava sa izazovima u prvom kvartalu 2025. godine. U januaru je prodaja električnih automobila ove kompanije opala za 11,5 odsto u poređenju sa istim mesecem prošle godine, sa ukupno prodatih 63.238 vozila. Pad prodaje nije iznenađenje, jer konkurencija, naročito sa strane kineskih proizvođača, postaje sve snažnija.

shutterstock_2147719465.jpg
Foto: Shutterstock

Na pretržištu, akcije Tesle su pale za oko 1,5 odsto, što dodatno podgreva zabrinutost investitora o održivosti rasta kompanije u sve zasićenijem tržištu. U isto vreme, kineski konkurent BYD je postigao impresivan rezultat – prodao je 296.446 vozila, što je rast od 47 odsto u odnosu na prošlu godinu. Ovaj rezultat podstiče strah među analitičarima da bi Tesla mogla da izgubi tržišni udio u ključnim regijama, posebno u Kini.

Tesla je pokušala da se odbrani od ovog napada smanjenjem cena svojih modela, uključujući i popularni "Model Y", kao i ponudom beskamantnih zajmova do kraja januara. Ovaj potez je doneo kratkoročni uspeh, ali se postavlja pitanje da li su ovi koraci dovoljni za dugoročnu konkurentnost u borbi sa BYD-om, koji ne samo da nudi povoljnije cene, već je i brzo razvijao inovativne tehnologije poput baterija sa većim dometom.

shutterstock-2249611409.jpg
Foto: Shutterstock

Kineska tržišta ostaju kritična za Teslu, s obzirom na to da je Kina najveće tržište za električne automobile na svetu. S obzirom na to, Tesla je najavila redizajniranu verziju "Modela Y" u januaru, a planira i uvođenje novih, pristupačnih modela u prvoj polovini 2025. godine. Međutim, investitori se pitaju da li će to biti dovoljno da povrati povjerenje potrošača i ojača globalnu poziciju Tesle.

Kada se gleda šira slika, Tesla nije samo pod pritiskom konkurencije. Celi sektor električnih automobila se suočava sa izazovima, jer raste pritisak na proizvodnju baterija i snabdevanje retkim materijalima, dok se troškovi proizvodnje povećavaju.

shutterstock-2149336137.jpg
Foto: Shutterstock

Takođe, zabrinutost zbog ekonomske nestabilnosti, naročito u glavnim tržištima kao što su SAD i Kina, stvara nesigurnost među potrošačima.

Iako Tesla ostaje lider u industriji električnih automobila, pred njom su ključni izazovi. Ako kompanija želi da zadrži svoju tržišnu poziciju, moraće da ubrza inovacije, posebno u segmentu pristupačnih vozila, i da se bolje nosi sa sve jačom konkurencijom iz Azije. Ove godine će biti odlučujuće za Teslu – bilo da se vrati na put rasta ili da se suoči sa sve težim tržišnim uslovima.