Kinezi novim adutom tuku konkurenciju: Pokrenuli brutalni rat cenama sa Amerikancima, a evo šta njihovi automobili nude svima besplatno
"2025. godina biće prva godina inteligentne vožnje za sve," rekao je predsednik BYD-a Vang Čuanfu na događaju u sedištu kompanije u Šenženu.
Kineski proizvođač električnih vozilaBYD dodao je napredni sistem za pomoć vozaču za većinu svojih modela bez dodatnih troškova, što je dovelo do rasta njegovih akcija u rekordnom nivou.
Kineski kupci sada mogu da iskuse sistem asistencije vozaču "Božje oko" koji je patentirao BYD u modelima koji koštaju samo 69.800 juana (9.555 dolara).
Analitičari su rekli da bi ovaj potez mogao dodatno podstaći brutalni, aktuelni rat u cenama na najvećem svetskom tržištu automobila.
Akcije BYD-a porasle su više od 4% do rekordnog nivoa, prema podacima Refinitiva, kada je trgovina u Hong Kongu počela u utorak. Akcije su poslednji put koštale po 330 hongkonških dolara (42 dolara).
"2025. godina biće prva godina inteligentne vožnje za sve," rekao je predsednik BYD-a Vang Čuanfu na događaju u sedištu kompanije u Šenženu u ponedeljak.
Vang je predvideo da će visoki nivoi inteligentne vožnje postati esencijalna karakteristika automobila, kao što su pojasevi za sigurnost i vazdušni jastuci, u naredne tri godine.
Prethodno, funkcija "Božje oko", uvedena 2023. godine za pomoć u navigaciji automobila, bila je dostupna samo u modelima BYD-a koji koštaju više od 30.000 dolara.
BYD je zauzeo šesto mesto u globalnoj prodaji automobila, dok je kineski Geely Auto zauzeo deseto mesto, rekao je Vang na sceni, citirajući istraživanje Cailianshe-a, medijske firme povezane sa državom. Takođe je dominirao kineskim tržištem, sa udelom od preko 32% u ukupnoj prodaji vozila na novi energetski pogon u 2024. godini, prema podacima Kineske asocijacije putničkih automobila.
Tu Le, osnivač i generalni direktor konsultantske firme Sino Auto Insights, rekao je da potez BYD-a "stavlja konkurente pod pritisak" zbog pristupačne cene.
Tesla, glavni rival BYD-u, u SAD je izdao slične funkcije punog autonomnog voženja uz pretplatu od 99 dolara mesečno ili jednokratnu uplatu od 8.000 dolara. Čeka se odobrenje regulatora za pokretanje probnih vožnji na kineskom tržištu.
Tesla će možda morati da preispita svoju strategiju zasnovanu na pretplati prilikom ulaska na kinesko tržište, dodao je Le.
Pored Tesle, najavom BYD-a očekuje se da će vršiti pritisak na druge kineske konkurente kao što su Xpeng i Geely Auto, čije su akcije pale u utorak.
Na događaju u ponedeljak, kompanija je takođe najavila planove da integriše DeepSeek, AI model kineskog startapa koji je prošlog meseca postao globalna senzacija sa chatbot-om koji konkurira OpenAI-ovom ChatGPT-u, u vozila BYD-a.
BYD je poznat po svojoj agresivnoj strategiji cena. Rat u cenama, koji je započeo Tesla pre dve godine, postao je toliko intenzivan da je BYD prošle godine tražio od svojih dobavljača da dostave značajna sniženja cena od 10% za narednu godinu.
(Kurir.rs/ CNN/ M.F.)
Sva 4 točka uvis: BYD YangWang U9
VUČIĆ JASAN POSLE RAZGOVORA S KOŠTOM: Mi smo posvećeni evropskom putu i danas razgovaramo o svim pitanjima od uzajamnog interesa, budućnost regiona vidimo u EU