Kinezi će srušiti Teslu?! Tajna "božijeg oka" koje dobijaju svi modeli drži lekciju američkom konkurentu
Najveći svetski proizvođač električnih vozila (EV) uveo je tri nivoa tog sistema - A, B i C, čime je sistem dostupan u celoj liniji, uključujući i jeftini Seagull
Kineski auto gigant BYD našao se ispred Tesle u tehnologiji autonomnih vozila sa svojim nedavno predstavljenim naprednim sistemom pomoći vozaču (ADAS), pomalo zabrinjavajućeg naziva "Božje oko". Najveći svetski proizvođač električnih vozila (EV) uveo je tri nivoa tog sistema - A, B i C, čime je sistem dostupan u celoj liniji, uključujući i jeftini Seagull. Postojeća vozila dobiće sistem bez dodatnih troškova, piše portal CarNewsChina.
Tri sloja Božjeg oka
Božje oko C, početni sistem, ima 12 kamera, radare s talasima od 5 mm i 12 ultrazvučnih radara. Prema portalu CleanTechnica, funkcioniše na SAE nivou 2, potencijalno nivou 2+, s obzirom na njegovu sposobnost autonomnog parkiranja. Taj nivo tehnologije obično se nalazi u vrhunskim vozilima.
Božje oko B, srednjeg nivoa, predstavlja jedan LiDar senzor, dok vrhunska A verzija sadrži njih tri. Ta poboljšanja guraju BYD-ov ADAS u SAE nivo 3, postižući poluautonomnu vožnju. Teslin Full Self-Driving (FSD) Beta, sada FSD (Supervised), ostaje na nivou 2, jer vozači i dalje moraju biti aktivni tokom vožnje. Forbes napominje da Teslin FSD još nije odobren u Kini, ali je njegov sistem Autopilota, uključujući mogućnosti promene trake, dopušten.
Performans i tačnost
CarNewsChina navodi da Božje oko C pruža pogled od 360 stepeni, s prednjim radarima koji otkrivaju objekte do 300 metara udaljenosti i ultrazvučnim radarima koji nude 1 cm tačnosti. Njegova preciznost parkiranja je unutar 2 cm. Te brojke ukazuju na vrlo precizan sistem, iako su poređenja s konkurentima i dalje ograničena.
Za razliku od Tesle, koja je odustala od radara 2021. godine u korist sistema Tesla Vision koji se sastoji samo od kamere, BYD kombinuje kamere, radare i LiDar za sveobuhvatnu sliku podataka. CleanTechnica piše da ovaj pristup s više senzora povećava svest o vozilu. Studija LendingTree pokazala je da su Tesla vozila imala najveću stopu nesreća među proizvođačima automobila, uz zabrinutost zbog sigurnosti zbog oslanjanja samo na kamere.
Snaga obrade podataka
Brzine obrade Božjeg oka su impresivne - 100, 300 i 600 Tera operacija u sekundi (TOPS) za verzije C, B i A. Dok će marka BYD generalno koristiti C sistem, Denza i vodeći modeli BYD dobijaju B, a luksuzni Yangwang dobija C sistem.
Predsednik BYD-a Wang Chuanfu otkrio je da je 5000 od 110.000 inženjera usmereno isključivo na razvoj inteligentne vožnje. CarNewsChina objašnjava da se sistem sastoji od "jednog mozga, dva kraja, tri mreže i četiri lanca." Jednostavno rečeno, svako vozilo će imati središnji procesor, AI u oblaku, AI na strani vozila, čitav internet vozila, 5G mrežu, satelitsku mrežu, lanac senzora, lanac upravljanja, lanac podataka i mehanički lanac.
Nakon objave BYD-a, Barron's izveštava da su konkurenti proizvođači EV-a, uvršteni na američke berze, zabeležili pad deonica: XPeng (-6,9%), NIO (-6,7%) i Li Auto (-4,9%), dok su deonice BYD-a porasle za više od 4% uz povećanje prodaje od 41% u odnosu na prošlu godinu.
zimo
VUČIĆ ODLIKOVAO KLAUDIJU TENI Predsednik joj uručio Orden srpske zastave prvog stepena: Razvoj dobrih odnosa sa SAD jedan od prioriteta naše politike (FOTO)