Slušaj vest

Korisnici Google Chromea pozdravili su vest da Google ukida kolačiće za praćenje. Tako će dobiti iskustvo slično onom na Appleovim uređajima, gde mogu da biraju između opcije kojom se praćenje dopušta i one kojom se zabranjuje.

Ovo zvuči odlično, i konačno se korisnicima pruža mogućnost izbora u vezi sa ovako važnim pitanjem na Chromeu. Međutim, istovremeno je usledilo neprijatno iznenađenje kada su objavljene nove Googleove najave o pravcu u kojem sada ide njihova politika privatnosti.

Ažuriranje Google Chrome aplikacije na mobilnom telefonu
Nove promene Foto: Shutterstock

Za one koji nisu upoznati sa terminom, fingerprinting je metoda putem koje se prikupljaju informacije o uređajima korisnika, a zatim ih veb pregledač kombinuje kako bi se stvorio jedinstven profil korisnika. Iako primarna namena prikupljanja podataka nije nužno vezana za prikazivanje oglasa, ovi podaci mogu se koristiti za kreiranje ciljanih reklama zasnovanih na korisničkim informacijama.

Ovo je ključni deo nove Googleove politike jer se od 16. februara fingerprinting proširuje na sve vaše uređaje – računare, telefone, tablete, pametne televizore, pa čak i gejming konzole. Drugim rečima, pratiće se svi uređaji koji mogu pružiti podatke o vašim aktivnostima.

Kako to izgleda u praksi:

Veličina ekrana koji korisnik koristi na svom uređaju i podešavanja jezika možda ne deluju kao bitni podaci, ali kada se ukrste sa vremenskom zonom i IP adresom, dobija se značajan paket informacija koji može mnogo toga otkriti o korisniku i uslugama koje koristi na internetu.

Ovo je klasičan primer fingerprintinga, metodu koju je Google ranije označavao kao nepoželjnu, ali vremena se menjaju – sada ona postaje legitimna i dozvoljena, pružajući podatke o svim uređajima korisnika.

Zaključak je jasan – Googleu i celokupnoj marketinškoj industriji vaši podaci su i dalje neophodni, i to se verovatno više nikada neće promeniti.

Mnogi stručnjaci ocenili su ovaj Googleov potez kao „neodgovornu promenu“, jer je očigledno da se samo promenila metoda prikupljanja podataka nakon što su kolačići sada regulisani.

(Kurir.rs/Blic)