Slušaj vest

Google nastavlja da gubi popularnost među mlađim generacijama, pri čemu 61% pripadnika generacije Z i 53% milenijalaca koristi AI alate umesto klaseične Google Search pretrage ili drugih tradicionalnih pretraživača. To su podaci iz nove ankete koju je sprovela kompanija Vox Media.

shutterstock_google.jpg
Foto: Shutterstock

Sve češće se pojavljuju pokazatelji da Google pretraga gubi na značaju – od pada tržišnog udela ispod 90% po prvi put od 2015. godine, do sve većeg nezadovoljstva korisnika kvalitetom pretrage.

Brze promene, uključujući razvoj AI pretrage i generativne optimizacije sadržaja, kao i rast društvenih platformi poput TikTok-a, Instagrama i Pinteresta za otkrivanje informacija, prisiljavaju brendove i marketare da se prilagođavaju novim trendovima, zbog čega sve češće zaobilaze tradicionalne kanale Google reklamiranja.

shutterstock_AI (2).jpg
Foto: Shutterstock

Statistički podaci Google pretrage

  • 76% ispitanika kaže da više od četvrtine Google rezultata kupovine deluje kao sponzorisano ili promovisano. Samo 14% smatra ove rezultate „veoma korisnim“
  • 42% veruje da Google i drugi pretraživači postaju sve manje korisni
  • 55% ispitanika se za informacije oslanja na svoju zajednicu više nego na online pretraživače
  • 52% koristi AI chatbotove ili alternativne platforme (poput TikTok-a) za pretragu informacija umesto Google-a
  • 66% smatra da je kvalitet informacija u pretrazi opao, što otežava pronalaženje pouzdanih izvora
shutterstock_chrome (1).jpg
Foto: Shutterstock

Šta kažu stručnjaci?

Prema prezentaciji The Verge-a, koja sumira nalaze istraživanja:

„Tradicionalne tehnološke kompanije (poput Google-a) i društvene platforme brzo gube na značaju, jer se poverenje i osećaj autentičnosti smanjuju. Sve više ljudi prelazi na AI chatbotove, specijalizovane zajednice i platforme poput TikTok-a.

shutterstock_alfabet (2).jpg
Foto: Shutterstock

Ovo ukazuje na veliki pomak i promene u navikama korisnika, te otvara vrata novim igračima koji mogu ponuditi autentičnije i pouzdanije korisničko iskustvo.“

O istraživanju: Vox Media je sprovela istraživanje u saradnji sa kompanijom Two Cents Insights, prikupljajući odgovore od više od 2.000 odraslih osoba u SAD-u tokom decembra.

Izvor: Benchmark/Kurir