Korisnici se pobunili, Mozila reagovala: Ko prodaje naše podatke i kome?
Mozilla Firefox se široko vidi kao alternativa usmerena na privatnost u odnosu na Google pretragu.
Mozilla, neprofitna organizacija koja stoji iza Firefox web pretraživača, revidirala je svoje nove Uslove korišćenja nakon kritika korisnika u vezi sa pravima na vlasništvo podataka i licenciranjem.
Prošle nedelje, Mozilla je uvela nove Uslove korišćenja za Firefox sa formulacijom koja je delovala kao da organizacija ima široko vlasništvo nad podacima korisnika.
„Kada otpremite ili unesete informacije putem Firefox-a, time nam dajete neekskluzivnu, besplatnu, globalnu licencu za korišćenje tih informacija kako bismo vam pomogli da se krećete, doživite i interagujete sa online sadržajem kako to pokazujete korišćenjem Firefox-a“, glasio je početni tekst Uslova korišćenja, što je izazvalo kritike korisnika na društvenim mrežama.
Sada je ova klauzula uklonjena i zamenjena dodatnim objašnjenjem o tome zašto je Mozilla „odustala od davanja opštih tvrdnji da 'Nikada ne prodajemo vaše podatke.'“
„Dajete Mozilli prava neophodna za rad Firefox-a. To uključuje obradu vaših podataka kako je opisano u Firefox obaveštenju o privatnosti. Takođe uključuje neekskluzivnu, besplatnu, globalnu licencu u cilju izvršavanja vaših zahteva sa sadržajem koji unosite u Firefox. Ovo ne daje Mozilli nikakvo vlasništvo nad tim sadržajem“, sada piše u ažuriranim Uslovima korišćenja.
Prema Mozilli, pravna definicija „prodaje podataka“ je široka i u stalnom razvoju. Mnoge kompanije nemaju jasnoću o tome da li bi se njihovo ponašanje moglo smatrati „prodajom podataka“, rekli su.
„Slušali smo zabrinutosti dela naše zajednice u vezi sa delovima Uslova korišćenja, posebno o licenciranju. Naša namera je bila da budemo što jasniji u vezi sa tim kako Firefox funkcioniše, ali pri tome smo izazvali i zabunu i zabrinutost“, rekla je Mozilla u blog postu u petak, 28. februara.
Mozilla Firefox se pozicionira kao sigurna alternativa pretraživaču Google, sa neprofitnom organizacijom koja se trudi da ojača prava korisnika na privatnost sprečavanjem praćenja između sajtova, odvajanje kolačića i drugo.
Da bi Firefox bio komercijalno održiv, Mozilla je rekla da prikuplja i deli neke podatke korisnika sa svojim partnerima. Takođe, podaci korisnika se odstranjuju od potencijalno identifikacijskih informacija ili se dele u agregiranom obliku, prema navodima organizacije. Više detalja je navedeno u njenom obaveštenju o privatnosti.
PREDSEDNIK VUČIĆ DIREKTNO IZ ABU DABIJA: Ako cena nafte ostane na ovom nivou, u petak bismo značajno morali da povećamo cene derivata