Slušaj vest

Kompanijama koje razvijaju autonomnu tehnologiju, odnosno automobile bez vozača najvažnija je jedna stvar - sigurnost. Dakle, vozila, odnosno tehnologija moraju biti jako dobro trenirani na svakodnevnim situacijama iz saobraćaja tako da mogu reagovati na sve probleme i izazove i savladati ih na sličan način na koji bi to napravili ljudi, kako ne bi došlo do saobraćajnih nesreća i stradalih.

Jedna stvar o kojoj se skoro pa nikada ne govori vezana uz takve automobile jest - brzina. S obzirom na to da se autonomni automobili većinom treniraju na situacijama iz stvarnog života i gradskim saobraćajnicama gde je puno učesnika u saobraćaju i gde je brzina vožnje ograničena (a autonomna vozila su napravljena kako bi se, za razliku od brojnih vozača, pridržavala ograničenja), brzina robotaksija sigurno nije u prvom planu.

Maserati.jpg
Maserati Foto: Indy Autonomous Challenge/youtube

No, to ne znači da vozila u kojima nema vozača, već njima u potpunosti upravljaju računari ne mogu biti brza. A koliko brza mogu biti možemo videti na primeru Maseratijeva sportskog automobila MC20. Opremljen autonomnom tehnologijom ovaj se automobil nedavno upisao u listu rekorda kao najbrži autonomni automobil.

Više od 300 km/h, bez vozača
Maserati je, vozeći se na Space Florida Launch and Landing Facility (LFF), stazi uspeo uhvatiti brzinu od čak 318 km/h i to, naglasimo još jednom - bez vozača u samom vozilu. Kako naglašavaju na stranici Road and Track, reč je o jednoj od najdužih staza na svetu dužine skoro 4,5 km pa je idealna za obaranje ovakvih rekorda. Što se samog automobila tiče, Maserati MC20 Coupe pokreće 3-litreni V6 motor s dva turbopunjača sa 621 KS, a njegova maksimalna brzina s ljudskim vozačem na prednjem delu automobila iznosi 323 km/h, dakle samo nešto manje od brzine koja je postignuta u autonomnom modu.

-Ovi svetski brzinski rekordi su puno više od samog prikazivanja buduće tehnologije; mi pomeramo softver za AI vožnju i robotski hardver do same ivice, komentarisao je Pol Mičel iz organizacije Indy Autonomous Challenge (IAC). On je naglasio kako spoznaje do kojih dolaze korištenjem autonomne tehnologije u automobilima za trke pomažu u omogućavanju sigurne, održive i autonomne mobilnosti visokih brzina na autoputevima.

(Kurir.rs/Dnevnik.hr)