Slušaj vest

Ovo nije samo pogled u budućnost, ovo je šokantan uvid u ono što nas čeka od ovog legendarog britanskog brenda. Sa modelom koji će se pojaviti na tržištu ove godine, ovaj automobil pruža hrabar nagoveštaj nove smernice Jaguara: odvažan korak dalje od tradicije prefinjene elegancije, ka budućnosti koja obećava da će šokirati, uzdrmati i redefinisati samo značenje luksuza.

Krajem prošle godine, Jaguar je iznenadio automobilsku industriju reklamnom kampanjom koja nije ličila na ništa što je ranije radio. Nestali su prepoznatljivi, klasični luksuzni automobili, a u fokusu su se našli modeli u jarkim, živopisnim bojama, koji su označili radikalnu promenu u identitetu brenda.

Ovaj neočekivani zaokret doveo je dugogodišnje obožavaoce Jaguara u dilemu, šta se desilo sa brendovom kultnom elegancijom i sofisticiranošću?

Tope Gear je ovaj Jaguarov model nazvao kao da je "van ovog sveta" Foto: printscreen YT

Generalni direktor Jaguara, Rawdon Glover, brzo je objasnio da je brend na putu transformacije, transformacije koja zahteva da se oslobode konvencija. „Moramo da se izdvojimo na pretrpanom tržištu“, rekao je, objašnjavajući njihov novi slogan: „Ne kopiraj ništa.“ Kontroverzna kampanja bila je rizičan korak, a iako je izazvala brojne debate, pažnja koju je privukla bila je neosporna.

Ali tu nije bio kraj. Na Nedelji umetnosti u Majamiju, Jaguar je predstavio svoj prvi konceptni automobil Type 00, hrabar pokazatelj njihove vizije budućnosti, budućnosti kojom će dominirati električni modeli.

Za razliku od elegantnog prototipa sa dva vrata prikazanog u Majamiju, serijska verzija imaće četiri vrata, ali srž dizajna ostaje ista: futuristički, odvažan i neosporno privlačan.

„Kao nešto iz video igre“

Sa dugačkim, impozantnim poklopcem motora i ogromnim 23-inčnim točkovima, Type 00 nije samo automobil, on je "izjava". Njegova upečatljiva boja French Ultramarine, u kombinaciji sa šokantnim izostankom zadnjeg vetrobranskog stakla, izazvala je buru u svetu dizajna, ostavljajući mnoge da se pitaju da li je ovo stvarno pogled u automobilsku budućnost ili je to deo virtuelne stvarnosti koja je postala stvarnost.

Kada je Type 00 prošao ulicama Pariza tokom Nedelje mode, bilo je nemoguće ne primetiti ga. Prolaznici, zbunjeni i očarani, nisu mogli da odole da ne izvade telefone i počnu da pritisću okidače, snimajući i fotografišući prizor koji se retko viđa na ulicama. Nije svaki dan da vidite nešto što deluje kao da pripada godini 2050.

Za samo nekoliko sati, automobil je preplavio društvene mreže, a neki su ga već prozvali „superautomobilom budućnosti“. Komentari su se nizali, neki su bili oduševljeni njegovim dizajnom, dok su drugi sumnjali da li je ovo zaista proizvod ljudskog inženjeringa. Top Gear je čak otišao toliko daleko da je rekao da izgleda kao da nije „sa ovog sveta.“

Jedno je sigurno: Jaguar pomera granice kao nikada do sada, a Type 00 nije samo automobil, on je izjava da je brend spreman da poremeti automobilsku industriju na način koji malo ko mogao da zamisli. Budućnost luksuza je stigla i nije ni nalik onome što smo očekivali.