Slušaj vest

Kampanja, koju LayerX Labs prati nekoliko meseci, prvobitno je prikazivala Microsoftova bezbednosna upozorenja, sa ciljem da se ukradu podaci za prijavljivanje korisnika.

shutterstock-phishing--1.jpg
Foto: Shutterstock

Napadači su prikazivali lažna bezbednosna upozorenja na hakovanim veb sajtovima da je računar korisnika „kompromitovan“ i „zaključan“. Žrtve su podsticane da unesu svoje korisničko ime i lozinku za Windows, dok bi veb stranica bila zamrznuta, oponašajući potpuno zaključavanje sistema.

Prema analizi LayerX-a, nekoliko faktora je doprinelo početnoj efikasnosti kampanje. Najpre, phishing stranice su bile hostovane na Microsoftovoj Windows.net platformi, zbog čega su lažna bezbednosna upozorenja izgledala legitimno.

shutterstock-phishing--4.jpg
Foto: Shutterstock

Takođe, napadači su koristili pouzdane usluge hostinga, iskorišćavajući činjenicu da se tradicionalna odbrana protiv fišinga često oslanja na reputaciju top-level domena.

Štaviše, koristili su nasumične poddomene, koji se brzo menjaju, što je otežavalo bezbednosnim alatima da prate i blokiraju zlonamerne stranice, koje su bile profesionalno dizajnirane i često ažurirane kako bi se izbeglo otkrivanje. Neke su čak imale anti-bot i CAPTCHA kako bi se ometali automatizovani veb pretraživači.

shutterstock-captcha-2.jpg
Foto: Shutterstock

Kada je Microsoft, zajedno sa Chromeom i Firefoxom, početkom 2025. uveo nove anti-scareware funkcije, primećen je dramatičan pad od 90% u napadima na Windows. Napadači su promenili svoju strategiju, prebacujući fokus na korisnike macOS-a, koji nemaju ovakvu zaštitu.

U roku od dve nedelje, LayerX Labs je primetio porast napada na Mac, sličnih onima koji su ranije bili usmereni na Windows, ali sa manjim prilagođavanjima koda sa ciljem da se ciljaju korisnici macOS-a i Safarija. Žrtve su namamljivane na fišing stranice preko kompromitovanih stranica, često nakon greške u kucanju u URL-u.

Izvor: Informacija/Kurir