Slušaj vest

Globalno tržište pametnih satova 2024. je doživelo svoj prvi pad u istoriji, smanjivši se za 7% u odnosu na prethodnu godinu. Apple je zadržao prvo mesto, ali je zabeležio značajan pad isporuka od 19%. Huawei je zauzeo drugo mesto s rastom isporuka od 35%, zahvaljujući jakom kineskom tržištu i raznolikoj ponudi, uključujući osnovne nosive uređaje, dečje pametne satove i napredne modele.

sat-shutterstock-327807320.jpg
Foto: Shutterstock

Samsung je zauzeo treće mesto s umerenim porastom isporuka od 3%, što je podstaknuto linijama Galaxy Watch7 i Galaxy Watch Ultra. Xiaomi je imao izuzetno uspešnu 2024. godinu s neverovatnim skokom isporuka od 135% na godišnjem nivou.

U Indiji najviše opala potražnja

Prema izveštaju Counterpointa, istraživačke kompanije specijalizovane za analizu globalnih tehnoloških tržišta, glavni razlog globalnog pada tržišta bio je indijsko tržište, gde je potražnja oslabila zbog sporog ciklusa zamene uređaja, nedostatka inovacija i nezadovoljavajućeg korisničkog iskustva među kupcima koji su prvi put kupili pametni sat.

sat.jpg
Foto: Lev Dolgachov / Alamy / Alamy / Profimedia

S druge strane, kinesko tržište postalo je najveće globalno tržište pametnih satova prvi put. Zabeležilo je rast od 6% na godišnjem nivou i dosegnulo rekordne isporuke. Ključni igrači na kineskom tržištu bili su Huawei, Imoo (bivši BKK) i Xiaomi.

Očekuje se da će se tržište postupno oporaviti tokom ove godine podstaknuto povećanom integracijom veštačke inteligencije i naprednim zdravstvenim podešavanjima u budućim pametnim satovima.

(Kurir.rs/ Index.hr)

Video: Apple Watch Series 9

Apple Watch Series 9 Izvor: Apple