Slušaj vest

Samo nekoliko sati nakon što je Garmin lansirao svoju novu premium opciju – Garmin Connect+, korisnici su eksplodirali u besu na društvenim mrežama, a Reddit je postao epicentar protesta. Više od 6.000 glasova u jednom postu i hiljade frustriranih komentara jasno govore – Garmin je potkopao poverenje svojih korisnika.

Garmin Connect+
Foto: Shutterstock

Pretplata koja se ne prihvata: Garmin Connect+

Garmin Connect+ donosi niz novih funkcionalnosti, uključujući AI uvid u treninge, napredne kontrolne table, prošireni LiveTrack i mnoge druge opcije koje su do sada bile besplatne. Cena? 6,99 dolara mesečno, ili 69,99 dolara godišnje.

Garmin je odmah pokušao da ublaži negativne reakcije, naglašavajući da osnovna Garmin Connect aplikacija ostaje besplatna. Međutim, sve ovo nije bilo dovoljno da spreči eksploziju nezadovoljstva.

Garmin  (2).jpg
Foto: Shutterstock

Korisnici kažu: “Već smo platili - sad nas žele otpisati!”

Na Redditu je post koji poziva na bojkot prikupio hiljade pozitivnih glasova. “Svi kojima je stalo do budućnosti Garmin proizvoda, NE PRIJAVITE SE!”, poručuju besni korisnici. "Već plaćamo stotine dolara za uređaje koji brzo postaju zastareli, a sada nas teraju da plaćamo i za osnovne funkcije! Ova prevara mora da se zaustavi!"

Kritičari su zatražili da se ne pristane na ovu praksu, koja bi mogla postati normativna i u budućnosti smanjiti funkcionalnost proizvoda koje smo već platili.

shutterstock-garmin-epix-pro.jpg
Foto: Shutterstock

Osećaj izdaje: “Garmin nas gura u konkurenciju”

Reakcije korisnika ne prestaju da se šire. Mnogi kažu da će razmotriti prelazak na konkurenciju. “Izgleda da je Coros ponovo na meniju. Garmin je završio sa mnom”, napisao je jedan korisnik, dok je drugi oštro dodao: “Nikad neću platiti za ovu glupost. Neka idu u đavolovu.”

Nekoliko komentara poziva na akciju, predlažući korisnicima da šalju povratne informacije Garmin-u putem zvanične stranice. Iako jedinstvena negativna reakcija dominira, Garmin još uvek nije pronašao nijedan pozitivan odgovor na svoju odluku.

Garmin venu.jpg
Foto: Toms Guide printscreen

Korisnici razočarani funkcijama

Većina komentara ne kritikuje samo sam model pretplate, već i samu vrednost koju ona nudi. “Probao sam besplatnu probnu verziju i jednostavno nisam video nikakvu vrednost. Mislio sam da ću moći da se oslobodim Strava Premium-a, ali ovo nije to”, napisao je jedan razočarani korisnik.

Iako Garmin nudi dodatne funkcije, mnogi smatraju da ništa od toga nije vredno dodatnog mesečnog troška, posebno kada su već platili za visoko kvalitetne uređaje. Čini se da su korisnici postali skepticni prema prekomernim pretplatama koje razvodnjavaju osnovnu vrednost proizvoda.

Garmin  (1).jpg
Foto: Shutterstock

Prekidi i problemi s uređajima

Ovaj protest dolazi u vreme kada su korisnici već nezadovoljni zbog nedavnih masovnih prekida koji su uređaje učinili neupotrebljivim na više od 24 sata. Dodajte tome sve češće kritike zbog fragmentiranog uvođenja novih funkcija i problema sa zastarelim softverom, i jasno je da Garmin mora hitno da reši ove izazove.

Ako se situacija ne popravi, brend bi mogao izgubiti poverenje lojalnih korisnika u korist konkurencije. Korisnici sada traže hitnu akciju kako bi se vratila stabilnost i poverenje u proizvode ovog brenda.

Garmin.jpg
Foto: Shutterstock

Da li su pretplate put u propast?

Garmin je možda potcenio snagu nezadovoljstva svojih korisnika. Ovaj potez nije samo finansijski udarac, već i udar na integritet brenda. S obzirom na trenutnu dinamiku tržišta, Garmin bi mogao biti na ivici velike promene. Ako se ne pozabavi ovim problemima, brend bi mogao da izgubi lojalne korisnike u korist konkurencije koja nudi bolji balans između cene i vrednosti.

Korisnici su jasno dali do znanja: ne žele da postanu samo još jedan broj u sistemu preplaćenih usluga. Garmin mora da se povuče ili će se suočiti sa ozbiljnim posljedicama u borbi za opstanak na tržištu.