Slušaj vest

Potrebno je 15 godina. Društvena mreža Instagram postoji od 2010. godine, ali još uvek nema posvećenu aplikaciju za iPad. Zaprepašćujuće, ali poslednji put kada se čulo nešto o interesovanju ove mreže za tablete bilo je 2022. godine, kada je Adam Moseri, šef Instagrama, rekao da nije bilo dovoljno korisnika iPada da bi se opravdalo razvijanje nativne aplikacije.

Adam Moseri
Foto: Profimedia

Instagram se odlučuje za iPad: Zašto sada?

Instagram je jedno od najuticajnijih društvenih mreža danas, pa bi razvoj aplikacije za iPad mogao značiti značajan korak napred u njihovoj strategiji. S obzirom na to, bilo bi prirodno da su se odlučili za ovu promenu.

Jedan trenutni zaposleni u Instagramu anonimno je razgovarao sa The Information i rekao da Instagram, sada 2025. godine, konačno radi na aplikaciji za iPad. Trenutno, jedini način da koristite Instagram na iPadu je uvećana verzija aplikacije za iPhone.

shutterstock-apple-ipad-2.jpg
Foto: Shutterstock

Tehnički problemi sa aplikacijama za mobilne uređaje

Većina preduzeća shvatila je pre deset godina da ponovna upotreba aplikacije za telefon nije sjajno korisničko iskustvo, jer je aspekt odnosa slika tako različit na tabletu. To je naročito uočljivo kada je vaša usluga zasnovana na sadržaju sa fotografijama i video zapisima, gde kvalitet prikaza igra ključnu ulogu u angažovanju korisnika.

Ovo postavlja izazov za razvoj aplikacija koje moraju optimizovati prikaz na većim ekranima, a ne samo jednostavno prilagoditi manji format sa telefona. Korišćenje iPad-a za gledanje video sadržaja i postavljanje fotografija traži savršeniju integraciju sa uređajem.

shutterstock_pametni uređaji (2).jpg
Foto: Shutterstock

Instagram ulazi u konkurenciju sa TikTok-om

Iznenadni interes za iPad može biti deo šireg napora Instagrama da se bori za dominaciju na društvenim mrežama. Naime, popularna video platforma TikTok suočava sa mogućim zabranama u SAD-u.

Ovaj potez može omogućiti Instagramu da poveća konkurentnost na tržištu. Bolja aplikacija za iPad mogla bi privući nove korisnike i stvoriti bolju interakciju s postojećim korisnicima.

profimedia0485033379-tiktok.jpg
Foto: Profimedia / True Images / Alamy

Nova aplikacija Edits: Konkurencija za CapCut

The Information je takođe izvestio da je Instagram nedavno organizovao ranu preglednu verziju nadolazeće aplikacije Edits za uređivanje videa. Ova aplikacija bi konkurisala CapCut-u, konkurentskoj usluzi koja je u vlasništvu ByteDance-a.

ByteDance, takođe vlasnik TikTok-a, mogao bi se suočiti sa zabranama, što bi Instagramu dalo priliku da preuzme primat u svetu video sadržaja.

shutterstock_byte dance (1).jpg
Foto: Shutterstock

Planovi za poboljšanje pretrage sadržaja

Mosseri je govorio o planovima za poboljšanje mogućnosti Instagrama u pretrazi sadržaja. "Možete da zamislite, šta god da koristite Instagram za, bilo bi sjajno da možete lakše da pronađete ‘to’," rekao je u epizodi Build Your Tribe podcast-a.

"Ali i za kreatore … trebalo bi da omogući ponovo otkrivanje sadržaja tako da ne dobijete svu vrednost samo u prvih 24 ili 48 sati." Ova funkcionalnost bi mogla značajno unaprediti pretragu sadržaja, olakšavajući korisnicima da pronađu stariji ali i dalje relevantan sadržaj.