Slušaj vest

Kako je izveštavao Bloomberg, tehnološki gigant se sprema da lansira ne jedan, već dva ažurirana modela svog Vision Pro uređaja, AR/VR slušalica koje koštaju 3.499 dolara, a koje su zabeležile slabu prodaju, čak su izazvale i modrice kod korisnika.

To se dešava uprkos glasinama prošlog leta koje su tvrdile da je Apple odustao od proizvoda koji bi trebalo da bude naslednik ovog ultra-skupog uređaja.

profimedia0356837686.jpg
Foto: Profimedia

Kuk želi da pretekne Zakerberga u trci za AR naočare

Naime, Kuk je toliko uveren u potencijal ovog segmenta da želi da pretekne Marka Zakerberga, izvršnog direktora Mete, koji takođe deli opsesiju u vezi sa AR i VR slušalicama. Kuk želi da stvori AR naočare koje kupci mogu nositi tokom celog dana.

„Tim ne mari ni za šta drugo“, rekao je izvor upoznat sa situacijom Gurmanu. „To je jedina stvar na kojoj stvarno provodi svoje vreme u smislu razvoja proizvoda.“

shutterstock-mark-zuckerberg-1.jpg
Foto: Shutterstock

Iako tržište AR naočara ima izazove, Meta i Apple se takmiče

Međutim, s obzirom na dobro dokumentovane izazove u privlačenju šire publike, ovo bi moglo biti lakše reći nego učiniti. Mnoge su proizvode do sada propale, naročito u VR industriji.

Što se tiče nosivih pametnih naočara, Meta već ima određeno iskustvo. Njene Ray-Ban Meta AI naočare, koje imaju slušalice sa kostnom provodljivošću, kameru i mikrofon, pokazale su se iznenađujuće popularne.

Međutim, nazvati ih naočarima proširene stvarnosti bio bi preterivanje, jer one ne mogu da prikazuju podatke ili druge informacije na vidnom polju korisnika.

shutterstock-rayban.jpg
Foto: Shutterstock

Apple možda lansira lakše AR naočare, ali izazovi ostaju

Početkom ovog meseca, izvešteno je da Meta planira da izbaci deluxe verziju svojih naočara, koja će koštati više od 1.000 dolara i imati ekran za prikazivanje slika i aplikacija. Međutim, detalji su još uvek oskudni, a kompanija još nije najavila datum izlaska.

Da li će Apple uspeti da stvori lakše i jeftinije AR naočare, ostaje da se vidi. Čak i razvoj naslednika njegovih težih i nezgrapnijih Vision Pro slušalica mogao bi da bude izazov. Prema Bloombergu, cilj je da se drastično smanji i težina i cena, što predstavlja ozbiljan izazov, posebno uz mogućnost povećanja tarifa na uvoz iz Kine.

shutterstock-2316061301.jpg
Foto: Shutterstock

Prelazak na lakši dodatak u obliku naočara sličnih naočarima za sunce je značajan korak. Kao prelazni proizvod, Apple navodno planira da prikači kameru na svoj Apple Watch i AirPods, što je, priznaćemo, nepraktičan odgovor na Meta Ray-Ban naočare.

Ukratko, gde će opsesija Kuka da pretekne Zakerberga ostaviti Apple u tržištu naočara, teško je predvideti - iako, ako postoji nešto što znamo o Apple-u, to je da kompanija mrzi da gubi.