Slušaj vest

Platforma X, koja je ranije bila poznata kao Twitter, zabeležila je dramatičan pad prihoda u Velikoj Britaniji nakon što ju je Ilon Mask preuzeo 2022. godine.

shutterstock_x nalog (1).jpg
Foto: Shutterstock

Prema najnovijem izveštaju kompanije, prihod u ovoj regiji opao je za impresivnih 66,3 odsto, što je odraženo u smanjenju ukupnih prihoda na 69,1 miliona funti (oko 59 miliona evra) za 2023. godinu, u poređenju sa 205,3 miliona funti (oko 175 miliona evra) u prethodnoj godini.

Ovaj pad predstavlja značajan udarac za kompaniju koja je prethodno uživala u stabilnom finansijskom rastu. Stručnjaci ukazuju da su ovakvi rezultati posledica promjena u strategiji i poslovnoj dinamici nakon Maskovog preuzimanja.

Oglašivači su postali oprezniji u pogledu ulaganja, dok su korisnici počeli da se distanciraju od platforme zbog kontroverznih odluka u vezi s moderiranjem sadržaja. S obzirom na ovu stagnaciju, izazovi za Platformu X tek će se povećavati ukoliko se ne donesu brze i efikasne promene.

shutterstock_x nalog (2).jpg
Foto: Shutterstock

Značajan pad profita i prihoda

Ovaj drastičan pad, koji je smanjio prihode gotovo za dve trećine, nije izbegao ni profit kompanije, koji je pao sa 5,6 miliona funti (oko 4,7 miliona evra) na samo 1,2 miliona funti (oko 1,02 miliona evra). Takav pad u profitabilnosti jasno ukazuje na duboke strukturne probleme unutar poslovanja Platforme X. Ove promene nisu samo odraz trenutnih ekonomskih uslova, već i rezultati nesigurnosti koja je nastala nakon Maskovog preuzimanja i njegove kontroverzne strategije.

Smanjenje prihoda i profita u velikoj meri se pripisuje značajnom opadanju prihoda od oglašavanja, što je postalo ključno pitanje za poslovanje ove platforme. Oglašivači, koji su nekada činili najveći izvor prihoda, sada su u velikom broju povukli svoja ulaganja zbog zabrinutosti o sigurnosti svojih brendova i efikasnosti moderiranja sadržaja. Ovaj pad u oglašivačkoj industriji mogao bi imati dugoročne posledice za održivost same platforme.

shutterstock-x-mreza-2.jpg
Foto: Shutterstock

Rizici u pogledu bezbednosti i modernizacije sadržaja

U izveštajima dostavljenim vlastima, kompanija ističe da je pad oglašivačkih prihoda povezan sa sve većim pitanjima o "bezbednosti brenda" i efikasnosti moderiranja sadržaja na mreži. Oglašivači sada zahtevaju strože kontrole i transparentnost kada je u pitanju sadržaj koji se pojavljuje na platformi, što je postalo ozbiljan izazov za Platformu X. Brendovi se povlače iz nesigurnosti, jer se plaše da bi njihovi proizvodi mogli biti povezani sa neprimerenim ili kontroverznim sadržajem.

Ovaj problem postao je naročito očigledan nakon što je Mask preuzeo Twitter i promenio njegovu strukturu, što je izazvalo nesigurnost među oglašivačima. Maskova politika u vezi sa moderiranjem sadržaja i smanjenje broja zaposlenih zaduženih za ove funkcije stvorili su dodatne tenzije. Oglašivači koji su ranije bili stabilni korisnici platforme sada se povlače, što dodatno pogoršava finansijsku situaciju kompanije.

shutterstock-x-mreza-1.jpg
Foto: Shutterstock

Platforma X na ivici blokade

Pored toga, Platforma X je, prema informacijama iz britanskih izvora, bila na ivici da bude blokirana prošlog meseca jer nije podnela završne finansijske izveštaje za 2023. godinu na vreme, godinu u kojoj je brend promenjen u X.

Maskovo preuzimanje nije samo donelo drastične promene u poslovanju, već je dovelo i do talasa otpuštanja. Prema podacima, broj zaposlenih smanjen je sa oko 8.000 na svega 1.500 radnika do kraja 2023. godine.

Dok je Platforma X u neizvesnosti zbog poslovnih poteškoća, ovi podaci ukazuju na sve veći pritisak na Maskovu viziju za društvene mreže, koja se sve više suočava s izazovima u pogledu stabilnosti i dugoročne održivosti.