Slušaj vest

Sajber kriminalci neprestano prilagođavaju svoje taktike kako bi izbegli otkrivanje, otežavajući kompanijama poput Google-a da otkriju prevare sa oglasima. Poslednjih godina, Google je uveo veštačku inteligenciju (AI) kao alat za otkrivanje prevara sa oglasima i razlikovanje pravih preduzeća od lažnih.

shutterstock_sajber napad (4).jpg
Sajber kriminal Foto: Shutterstock

Google-ova najnovija generacija velikih jezičkih modela (LLM) radi mnogo efikasnije. U poređenju sa ranijim modelima, potreban im je samo delić informacija da bi prepoznali lažne oglase ili oglasne kampanje.

Prema Google-ovom Izveštaju o bezbednosti oglasa za 2024., zlonamerno korišćenje njegovih oglasnih platformi značajno se smanjilo. U izveštaju se navodi da je Google suspendovao više od 39,2 miliona naloga oglašivača, uklonio više od 5,1 milijardu oglasa i ograničio još 9,1 milijardu oglasa.

shutterstock-malver-3.jpg
Foto: Shutterstock

Još jedno sredstvo za borbu protiv prevaranata je Google-ova verifikacija identiteta oglašivača. Ovaj proces je dizajniran da potvrdi pravi identitet oglašivača pre nego što mogu da objave oglase na Google-ovim platformama kako bi se sprečile prevare i povećala transparentnost. Program pokriva više od 200 zemalja i osigurava da u proseku 90% svih oglasa koje vide ljudi na Google-u dolazi od verifikovanih oglašivača.

Google je posebno istakao upotrebu AI generativnih alata za kreiranje lažnih video snimaka slavnih i javnih ličnosti za promovisanje prevara, a tp su obično investicione prevare i prevare sa kriptovalutama.

shutterstock_kripto.jpg
Foto: Shutterstock

Kao rezultat toga, Google kaže da je trajno suspendovao više od 700.000 naloga oglašivača zbog kršenja smernica u vezi sa lažnim predstavljanjem zasnovanim na veštačkoj inteligenciji. To je prošle godine dovelo do pada prijava ove vrste oglasa od 90%.

„Iako smo ohrabreni ovim napretkom, nastavljamo da radimo na sprečavanju ovih prevara“, rekao je Google.

Izvor: Informacija/Kurir