Slušaj vest

Yahoo, nekadašnji gigant internetskog sveta, planira povratak – a cilj im je jedno od najvrednijih tehnoloških vlasništava. Ne, nije to Yahoo Answers ili Yahoo Messenger. Ovoga puta, Yahoo cilja da kupi Google Chrome, pretraživač koji pokreće internet za milijarde ljudi širom sveta.

Možda ovo zvuči kao zaplet iz tehnološkog trilera, ali nije tako daleko od stvarnosti. Nova misija Yahoo-a je jasna: povratiti tronu pretrage. A da bi to postigao, možda će morati da stekne pristup milionima korisnika. Ulazna tačka? Google Chrome.

jahu-profimedia.jpg
Foto: Profimedia

Yahoo-ova epicna strategija: Chrome na njihovoj meti

Nekada je Yahoo vladao internetom sa velikim carstvom koje je uključivalo Yahoo Search, Yahoo Mail, Yahoo Messenger i mnoge druge usluge. Ali nakon serije strateških grešaka i neuspešnog pokušaja da se takmiči sa Google-om, mnogi Yahoo-ovi dragulji nestali su zauvek. Danas je brend samo senka svog nekadašnjeg sebe, u vlasništvu Apollo Global Management-a nakon što ga je Verizon prodao.

Ipak, Yahoo nije van igre. Zapravo, oni ponovo traže način da se pokažu i to na velikoj sceni. Prema izveštaju The Verge-a, Yahoo ozbiljno razmatra da uloži ponudu za kupovinu Google Chrome-a ukoliko se ukaže prilika – a ta prilika mogla bi doći brže nego što mislite.

ja.jpg
Foto: AP

Zašto Chrome?

Ambicija Yahoo-a nije samo nostalgična. Google Chrome je nezaustavljivi lider na tržištu pretraživača, sa ogromnim udelom na tržištu. Yahoo veruje da bi posjedovanje Chrome-a odmah moglo da vrati sve što je izgubljeno, jer bi im dalo direktan pristup milionima korisnika i pretraga.

Ali nije samo stvar u novoj imovini. Posedovanje web pretraživača je strateški potez. Kao što je menadžer za pretragu Yahoo-a, Brian Provost, objasnio, "Oko 60% svih pretraga se obavlja putem web pretraživača." To znači da je pretraživač ključna ulazna tačka za digitalni svet.

shutterstock_chrome (3).jpg
Foto: Shutterstock

Hrabar potez u menjanju tržišta

Ima tu još jedan zanimljiv detalj: Yahoo nije jedina kompanija koja cilja Chrome. Prema sudskim dokumentima, OpenAI, matična kompanija ChatGPT-a, takođe je izrazila interes za kupovinu ovog pretraživača. Iako zvuči divljački, OpenAI veruje da bi mogli da pokreću Chromium (open-source projekat iza Chrome-a) na istoj skali, bez ugrožavanja kvaliteta.

Ali Yahoo-ova strategija ima smisla iz jednog glavnog razloga: brzina. Razvoj vlastitog pretraživača mogao bi da traje godinu dana. Ali kupovina Chrome-a? To je mnogo brži put do tržišta. Ako Yahoo uspe u ovom poduhvatu, analitičari procenjuju da bi njihov tržišni udeo mogao da skoči, sa samo 3% na potencijalno dvocifrene brojeve u rekordnom vremenu. Ali cena? Verovatno milijarde.

shutterstock-2261170113.jpg
Foto: Shutterstock

Yahoo-ov put do oživljavanja: Chrome može biti ključ

Šta ovo znači za Yahoo? To bi mogao biti njihov ulaz na tržište, povratak na vrh tehnološkog sveta. Ako bi kompanija uspela da kupi Chrome, dobila bi direktnu kontrolu nad jednim od najmoćnijih alata na internetu. Takođe bi im omogućilo da postanu direktni konkurenti Google-u, audaciozan, ali hrabar potez koji bi mogao potpuno promeniti tehnološki pejzaž.

Ali ovde nije samo u pitanju pretraživač. Sa Chrome-om pod svojim okriljem, Yahoo bi imao dalekosežan uticaj na pretrage, ponašanje korisnika i online oglašavanje. Za Yahoo, kupovina Chrome-a može biti ključni korak ka vraćanju svog mesta na vrhu tehnološkog lanca.

shutterstock-1100305310.jpg
Foto: Shutterstock

Trka za Chrome-om: Yahoo protiv OpenAI

Iako Yahoo cilja Chrome, nisu sami u ovoj trci. Uključenje OpenAI dodatno komplikuje situaciju. Oni su pokazali interes za kupovinu ovog pretraživača i tvrde da bi mogli da ga vode sa istim nivoom efikasnosti kao Google, bez ugrožavanja kvaliteta ili naplaćivanja korisnicima. To je hrabra tvrdnja koja podstiče razgovor među tehnološkim entuzijastima.

Pitanje koje ostaje: ako Yahoo ili OpenAI uspeju da kupe Chrome, kakav će biti internet? Da li će se okončati Google-ova dominacija? Hoće li Yahoo napraviti ultimativni povratak, ili će OpenAI-ova vizija vođena veštačkom inteligencijom oblikovati tržište pretraživača?