Statistike kažu da na svaka dva minuta nestane jedno dete ili je oteto negde u svetu. To znači da na svaka 2 minuta, porodica prolazi kroz očaj ne znajući šta im se desilo sa voljenim sinom, ćerkom ili sestrom.

U većini slučajeva ta deca su zauvek izgubljena.

Samo u Rusiji, broj dece koja nestaju je oko 40.000-50.000 godišnje. Alarmirani ovom brojkom, Ruska organizacija "Potraga za nestalom decom" i "Uber" kompanija započeli su projekat pun nade kako bi se neka od ove dece probnašla. Inicijacija je jednostavna, a može da bude jako uspešna. Sa strane svakog automobila koje se nalazi u Uber službi, nalazi se portret nestalog deteta.

Volonteri se takođe ohrabruju da isto urade na svojim privatnim kolima.

"Obično se portreti nestale dece štampaju na bilbordima ili na paketima nekih proizvoda. Kvalitet tih slika je obično jako siromašan i ljudi ih lako ignorišu. Ipak , uvek obraćaju pažnju na velike dobro urađene fotografije na kolima", rekao je jedan od osnivača projekta. Prvi ovakav auto pojavio se u Moskvi 18. aprila 2016. godine. Ideja je sledeća: Ne samo da slika dobija više prostora, već i stalno cirkulišu po gradu pa ih tako vidi i veći broj ljudi.

Za sada, kampanja se sprovodi samo u Rusiji, ali je inicijacija da probaju da nađu i decu i u drugim zemljama. Ova deca svakodnevno nedostaju svojim roditeljima, prijateljima, svima onima koji skaču na telefon čim zazvoni.

(Hefty)