Iako je reč o sezonskom voću čiji ukus nije posebno drugačiji od ostalih plodova, u Japanu se ova remek dela prodaju i do 20 000 evra po komadu.

Sembikija je jedna od najpoznatijih piljara na svetu a osnovana je 1834. godine. Poznata je po posebno oblikovanim plodovima voća i povrća, čije se proporcije i obrisi upoređuju sa umetničkim delima. Ova kompanija prodaje lubenice u obliku srca, grožđe veličine ping-pong loptice, jagode koje neodoljivo podsećaju na loptice za tenis...Svoju virtuoznost zaposleni u ovoj kompaniji razvijali su skoro dva veka.

Cena povrtarskih i voćnih proizvoda čini ove dve grane poljoprivrede jako isplatljivim jer je Japan zemlja sa vrlo malim površinama obradivog zemljišta. Ako se u obzir uzme i veština oblikovanja plodova, ne čudi što ovi proizvodi na japanskom i svetskom tržištu dostižu cenu jedne garsonjere u Beogradu.

"Vrlo je teško napraviti oblikovano voće. Uzmimo na primer jagode. Naša specijalnost je da ih oblikujemo u pravilnu loptu", reči su vlasnika firme Ničija Okude.

Jagode rastu tokom 45 dana, u posebnim uslovima koji vladaju na Okudinoj farmi. Na kraju proizvodnog procesa, Okuda proda oko 500 jagoda veličine teniske loptice.Ukupnu količinu unovči za oko 500 000 jena, što je nešto više od 4 000 evra.

"Potrebno je oko 15 godina učenja i rada kako bi se postigao nivo perfekcije", kaže Okuda.

Japan je zemlja u kojoj voće zauzima izuzetno važno mesto u piramidi ishrane društva. Zbog prirodnih potencijala, Japanci se ne mogu pohvaliti velikim proizvodnim kapacitetima.

"Voće se smatra luksuzom. Zbog toga plodovi igraju veoma važnu ulogu u složenim ritualima davanja i primanja poklona - kaže profesor na Univerzitetu Viskonsin", Medison Sojeon Šim.

Jedan od najpopularnijih proizvoda u japanskoj piljari jeste grožđe koje ima oblik ping-pong loptice. Ipak, tokom sezone se proizvede svega 2 400 grozdova, a cena jednog iznosi neverovatnih 1000 evra.

(Dnevno)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

VESTI KURIR TV 28.03.2014