Više od 22.000 ljudi nesvesno se složilo da čiste javne toalete kada su se povezivali na besplatni WiFi u raznim ustanovama u Velikoj Britaniji.

Naravno, ovo je bila šala ali i eksperiment koji je izveo britanski internet provajder Purple. Eksperiment je pokazao da ljudi retko čitaju politiku privatnosti i uslove korišćenja usluge, i da se obično slažu sa svim što se stavi pred njih.

Eksperiment je trajao dve nedelje, a Purple je obećao nagradu svakom ko primeti skrivene klauzule u uslovima korišćenja servisa sa kojim korisnici moraju biti saglasni da bi mogli da se povežu sa WiFi pristupnim tačkama.

Samo jedan čovek od njh 22.000 je primetio čudne uslove servisa - čišćenje životinjskog izmeta u lokalnim parkovima, zagrljaji za mačke i pse lutalice, čišćenje mobilnih javnih toaleta na lokalnim festivalima i drugim događajima, slikanje na školjkama puževa kako bi njihovo prisustvo bilo vidljivije, skidanje zvaka zalepljenih na ulici.

profimedia0251720086.jpg
Foto: Profimedia

Iz firme Purple naravno kažu da neće primoravati korisnike da rade bilo šta od ovoga, već da je ovo bio pokušaj privlačenja medijske pažnje za vest da je Purple prvi britanski internet provajder koji se usaglasio sa evropskom opštom regulativom o zaštiti podataka (General Data Protection Regulation, GDPR) koja bi trebalo da stupi na snagu maja iduće godine. GDPR je novi evropski zakon koji treba da obezbedi više privatnosti i prava potrošača, građana država članica EU.

Neke od odredaba ovog zakona zahtevaju od firmi koje posluju u EU da dobiju nedvosmislenu saglasnost korisnika pre prikupljanja bilo kakvih ličnih podataka koji će biti korišćeni za marketing. GDPR obavezuje firme koje prikupljaju podatke da omoguće korisnicima da u svakom trenutku imaju uvid u podatke koji se prikupljaju, pa čak i da povuku saglasnost za to.

U tom slučaju, firme su dužne da obrišu podatke.

telefon-sms.jpg
Foto: Profimedia

(Kurir.rs/N1/Gizmondo/informacija.rs.)