Ljudi izgledaju privlačnije kada su u grupi nego sami, pokazalo je istraživanje psihologa sa Kaliformijskog univerziteta u San Dijegu Dena Vokera i Edvarda Vula, koji su ovaj fenomen nazvali "čirlider efekat".

U istraživanju sprovedenom 2014. godine, Voker i Vul su ispitanicima pokazali sto fotografija pojedinačnih lica, a kasnije te iste ljude na fotografijama u grupi. Iste osobe dobijale su više ocene tamo gde su bile okružene drugima.

Isti princip važi i za muškarce i za žene, a sve je u našoj percepciji, piše španski dnevnik El Pais.

Američki psiholozi su utvrdili da naš um na prvi pogled nesvesno meri lepotu u odnosu na prosek, a ta ocena ispada viša nego kada se ljudi ocenjuju pojedinačno. Drugim rečima, prosečna ocena lepote grupe navijačica je viša nego kada se saberu ocene svake devojke pojedinačno.

profimedia0229389852.jpg
Profimedia 

"Ako izlazite na sastanak, dobra ideja je da povedete prijatelje, naročito ako delite jedni drugima komplimente i umanjujete nesavršenosti", preporučili su Voker i Vul u članku objavljenom u Psihološkom žurnalu. Kada ste okruženi onima koji vam daju komplimente na izgled, zaista počinjete da izgledate privlačnije, bez obzira da li ste muškarac ili žena.

Isto se odnosi i na fotografije: treba se slikati sa drugima koji će dopunjavati vaše nedostatke. Uz to, kada ljudi nađu da ste privlačni, smatraju i da ste inteligentni – druge studije su dokazale da lepotu nesvesno povezujemo sa pameću zahvaljujući takozvanom "halo efektu".

"Čirlider efekat" je fenomen koji je dobro poznat i u marketingu. Nije slučajno što su proizvodi na reklamnim fotografijama uglavnom u masi drugih ponuda.

Pošto nesvesno merimo prosek, a ne individualne kvalitete, moramo biti pažljivi da nas ne zavaraju već uređene sobe u prodavnicama nameštaja. Možda nam se sve zajedno sviđa, ali kada pogledamo svaki predmet ponaosob, velika je verovatnoća da ćemo imati drugačije mišljenje.

profimedia0295896800.jpg
Profimedia 

Lj.J.