Detinjstvo je nezamislivo bez Deda Mraza i euforije oko smišljanja liste poklona koje deca žele da dobiju - ali čini se da je njemu dosta svega.

Vremena se menjaju pa tako i želje dece koja više ne žele vatrogasne autiće, lutke i slatkiše već nova čuda tehnologije – iPhone i iPad.

Ron Horniblej, poznat kao Deda Mraz, voli da se pravi glup kada mu deca traže iPad kao poklon. On se pravi da ne zna šta je to iako je ovaj 82-godišnji Deda Mraz vrlo dobro upoznat sa savremenom tehnologijom. Ron ima iza sebe karijeru dugu 53 godine.

Nisu samo tableti na listi želja. Svi mogući skupi elektronski uređaji, od smartfona do računara, nalaze se na spiskovima najmlađih. On kaže da mu teško pada kada čuje od petogodišnjaka da traži telefon.

"Svi njihovi prijatelji imaju telefone, a kada ih pitam šta će njima telefon oni odgovaraju da bi ga koristili da zovu svoje prijatelje. Pa zar se ne druže i ne pričaju sa njima na igralištu", kaže Ron.

deda-mraz-profimedia.jpg
Foto: Profimedia

Ovaj Deda Mraz se seća kada su se deca radovala kada bi u novogodišnjoj čarapi pronašla pomorandžu, a danas se sve vrti oko elektronike. Istakao je da su mu godine iskustva u radu sa decom pokazale kako se menja način na koji roditelji podižu i vaspitavaju decu u modernom svetu i da je pravu novogodišnju euforiju pojelo doba konzumerizma.

Ron ne krivi decu. On kritikuje roditelje jer su decu razmazili sa previše poklona koje im poklanjaju. Ispričao je da se seća odlaska u jedan dom gde nije mogao da se kreće kroz dnevnu sobu od igračaka kojih je bilo na sve strane.

"Deca su naviknla na mnogo poklona. Danas imate dete koje otvori jedan poklon, kaže da mu se sviđa i pita gde je sledeći", kaže Ron.

Ono što sve zbunjuje jeste odakle novac roditeljima za sve te skupe poklone, ali pretpostavka je da je to razlog zbog čega se roditelji zadužuju i uvaljuju u kredite koje posle teško vraćaju.

On se seća kako su se deca nekada radovala malim stvarima kao što su lutke, autići i bojanke. Sada žele sve što vide u reklamama jer su im "mozgovi isprani, žele sve što imaju njihovi prijatelji i žele sve na ovom svetu". Pre dvadeset godina tražila su društvene igre za celu porodicu, a sada se sve vrti oko gedžeta, piše Daily mail. Nisu im više ni obične Lego kocke zanimljive, pa umesto običnih malih pakovanja sada traže preskupe setove ovih kocki. Ovom Deda Mrazu je žao današnje dece koja žive u potrošačkom dobu, sjajnijem i skupljem od prethodih godina.

profimedia0081943197.jpg
Foto: Profimedia

"Nekada bi se porodica okupila i pravila same svoje ukrase za Novu Godinu. Sekao se papir i pravili su se lanci. Sada se sve kupuje i mnogo je skupo. Deca ne stignu da se igraju ni sa pola stvari koje im kupuju roditelji jer preteruju sa poklonima. Čak iako ste bogati, ja vam ne savetujem da deci date sve što požele. Najbolje stvari su one koje se zarade ili za koje se uštedi", rekao je Ron.

Takođe, pored roditelja Ron krivi i kreditne kartice i dodaje da bi se ceo svet promenio kada bi se one ukinule.

"Roditelji više nemaju vremena za svoju decu. Pretvorili su se u taksiste jer decu vozikaju svuda, ali ne učestvuju u njihovim aktivnostima. Muka mi je više od toga", ispričao je Ron.

Ono što ga čini tužnim je što su deca zaboravila da i stariji zaslužuju poklone. Ono što treba njihovim bakama i dekama je da ih pozovu i čestitaju im praznike, jer "za šta im onda služe svi silni telefoni koje dobijaju". Prema rečima ovog Deda Mraza, taj poziv obično uvek izostane.

Trebamo da poslušamo šta Ron i drugi koji se nalaze u ulozi Deda Mraza imaju da nam kažu jer je njihova poruka važna: ne samo da smo upropastili Božić i Novu Godinu, već ujedno uništavamo i našu decu.

profimedia0357655279.jpg
Foto: Profimedia

(Kurir.rs)