Kao i za većinu stvari koje moraju da se rade za vreme leta avionom i kod uspravljanja sedišta prilikom uzletanja i sletanja postoji dobar razlog, a on je naravno povezan sa bezbednošću putnika.

U slučaju opasnosti, oboreno sedište moglo bi da uspori evakuaciju putnika, pošto ljudima koji sede iza ograničava manevarski prostor. Isti razlog važi i za stočiće koji se nalaze u sedištima ispred putnika.

profimedia0322740789.jpg
Profimedia 

Takva bezbednosna politika uvedena je kada je statistički ustanovljeno da se 45 odsto nesreća sa fatalnim ishodom desi tokom uzletanja i sletanja aviona.
Još jedna, pomalo zbunjujuća, procedura jeste ostavljanje roletni podignutim tokom uzletanja i sletanja.

Razlog za to je što kada se ugase svetla za uzletanje i sletanje, podignute roletne dozvoljavaju da prirodno svetlo ulazi u kabinu. A ono putnicima omogućava da, u slučaju evakuacije, mogu bolje da se orijentišu.

profimedia0095079034.jpg
Profimedia 

(Kurir.rs/Sputnjik/Foto Profiemdia)

POGLEDAJTE BONUS VIDEO:

(KURIR TV) 10 avionskih tajni koje putnici ne znaju