Vodeći dizajner u oblasti avijacije Najdžel Gud, čija firma već 30 godina sarađuje sa avio-kompanijama, navodi da je njihov posao kao dizajnera da pojačaju brend avio-kompanija i učine ga prepoznatljivijim.

"Ipak, naša osnovna briga je da obezbedimo unutrašnjost koja omogućuje komfor i stvara prijatno okruženje. Poenta je u kreiranju što manje stresnog iskustva tokom putovanja, a plava boja izaziva smirenost. Dok neke avio-kompanije biraju otvorenije nijanse, druge se odlučuju za "prigušenije" tonove. Opšti cilj je stvaranje opuštenog osećaja, kao kod kuće", navodi Gud.

profimedia0011388161.jpg
Profimedia 

Taj trend plavih sedišta pojavio se pre nekoliko decenija i jednostavno je opstao.

"Plava je postala korporativna boja koja simbolizuje pouzdanost i sigurnost, pa je još uvek koriste sve velike, starije kompanije."

Nekoliko prethodnih studija pokazalo je jaku povezanost boje i percepcije potrošača o brendu, uključujući i ona gde su istraživači ustanovili da se 90 posto mišljenja o proizvodu kreira na osnovu boje.

profimedia0253309053.jpg
Profimedia 

Kurir.rs/Telegraph, Foto: Profimedia