Pranje sudova u mašini ceo dan je jako skupo. Iako retko, bilo je situacija kad su inspektori naleteli na restorane u kojima su se tanjiri samo brzinski ispirali i brisali, pa potom odmah vraćali na stolove

1. Posluživanje hrane kojoj je istekao rok trajanja

Bacanje hrane kojoj je prošao rok trajanja je ogromni gubitak za svaki restoran. Ponekad menadžeri restorana hranu koja izgleda jestivo posluže normalno kao i ostalu hranu.

profimedia0609131936-restoran-grcka.jpg
Foto: Profimedia / Dimitris Lampropoulos/NurPhoto

2. Kuhinjsko osoblje ne nosi rukavice

Mnogo radnika restorana izbegava da nosi rukavice tokom pripreme hrane. Istraživanje koje je proveo Food Safety News je pokazalo da čak 62 odsto osoblja u kuhinjama prilikom rada sa sirovim mesom nemaju rukavice, te da ne peru ruke nakon rada sa sirovim mesom i pre početka rada s drugim jelima i namirnicama.

3. Bolesni zaposleni

Tužna istina je da su i radnici u ugostiteljstvu često potplaćeni, a shodno tome mnogi od njih ne mogu sebi da priušte da odu na bolovanje, pogotovo ako nemaju spremnu zamenu. Stoga, jako često se događa da prehlađeni radnici, s gripom ili temperaturom, uredno odrađuju svoje smene i često prenose bakterije i viruse svojim gostima i drugim radnicima.

profimedia0323893581.jpg
Foto: Profimedia

4. Čuvanje mesnih i morskih proizvoda na pogrešnim temperaturama

Meso, živina, morski plodovi i mlečni proizvodi nisu uvek zamrznuti na pravoj temperaturi. Takođe, nemaju svi restorani generator u slučaju da ostanu bez struje, ili pak proizvodi predugo stoje u zamrzivaču. Uprkos tome, bacanje takve hrane je još jednom veliki finansijski gubitak za restoran, pa će ponekad neki poslužiti takvu hranu i nadati se da nikome neće biti loše.

5. Prljavi tanjiri i pribor za jelo

Pranje sudova u mašini ceo dan je jako skupo. Iako retko, bilo je situacija kad su inspektori naleteli na restorane u kojima su se tanjiri samo brzinski ispirali i brisali, pa potom odmah vraćali na stolove.

6. Prljavi stolnjaci i ubrusi

Ljudi prilikom obedovanja znaju da budu jako neuredni, a pranje stolnjaka i ubrusa za svakog sledećeg gosta nije praktično ni isplativo. U mnogim restoranima manje mrlje će se samo istrljati iz stolnjaka, a mrvice očistiti.

profimedia0307460663.jpg
Foto: Profimedia

7. Pretakanje kečapa

Postoji pravilo da to ne sme da se radi, ali se baš i ne sprovodi. Pretakanje kečapa iz više polu-praznih boca u jednu stvara opasnost od prenosa bakterija.

Samo se setite koliko ljudi dnevno dira te boce i koliko njih je opralo ruke. Uz to, ponekad prilikom procesa prenosa kečapa nisu svi zdravstveni uslovi zadovoljeni, to jest često se pretakanje ne događa u minimalnim higijenskim uslovima.

8. Unapred pripremljena hrana

U svetu ugostiteljstva vreme je jako bitna stavka kod uspešnosti nekog restorana. Ako gost dugo čeka naručenu hranu, postoji velika šansa da se nikad neće vratiti.

profimedia0211304192.jpg
Foto: Profimedia

Za vreme večernje gužve, kuvari, bez obzira na broj gostiju, narudžbe moraju da pošalju na sto u što kraćem roku. Neki restorani rešavaju ovaj problem da unapred skuvaju hranu, koju potom podgrevaju u mikrotalasnoj pećnici i dodatno "ukrašavaju" kako bi izgledala sveže, piše u još jednom istraživanju.

9. Grickalice već pre poslužene drugom gostu

Neki restorani i barovi uz piće gostima poslužuju grickalice u činijicama. Ono što ljudi ne znaju jeste da se grickalice drže u velikim kontejnerima u kuhinji, te da često osoblje nepojedene grickalice uveče vrati u kontejner, pa ih sledeći dan opet poslužuje. Opasnost je činjenica da su grickalice dirali ljudi koji možda nemaju najčistije ruke.

(Kurir.rs/ 24sata.hr)

Bonus video:

00:54
Restoran sav u BELOM, sve puca od GLAMURA, a meni pravi SRPSKI! Izvor: Kurir