Da li ste ikada primetili koliko crvenih automobila ima kada se vozite ili hodate u blizini prometnog puta? Najverovatnije ne. Međutim, da ste dobili podsticaj da prebrojite svako vozilo pomenute boje, sigurno biste bili mnogo svesniji koliko takvih se nalazi u vašoj neposrednoj blizini.

Teorija crvenih automobila, koja je postala viralna na internetu, nema mnogo veze sa ovom vrstom vozila, već sa uočavanjem prilika koje pored nas svakodnevno prolaze. Stručnjaci smatraju da ova teorija, koja se može primeniti na sve - od karijere do zdravlja, može u velikoj meri da promeni život svakog pojedinca.

shutterstock-1470688949.jpg
Shutterstock 

Poenta je: crveni automobili su oduvek bili tu, ali prvenstveno se radi o tome da ih možete uočiti. Metaforički koncept naglašava kako smo, zapravo, okruženi prilikama, ali one se često zanemaruju.

Dr Danijel Glejzer, klinički psiholog, govorio je za "Njuzvik" na temu viralne terorije i objasnio je sve njene specifičnosti.

Crveni automobili kao prilike u životu

- Fenomen crvenog automobila demonstrira moć pripreme i potvrde. Jednom kada crveni automobili privuku vašu pažnju, vaš mozak traži više dokaza koji potvrđuju da crveni automobili postoje. Pazite na detalje koji su u vezi sa vašim novim fokusom.

Glejzer je dao primer kako iskoristiti šansu na radnom mestu.

- Recimo da primetite da bi određeni softverski program mogao da pomogne u pojednostavljivanju nekih radnih tokova i procesa u vašoj kompaniji. Međutim, niko još ne koristi ovaj softver na vašem radnom mestu. Ovo zapažanje je početni 'crveni automobil' koji vam privlači pažnju— prepoznavanje mogućnosti u vezi sa određenim programom. Dok usredsređujete svoj um na razloge zbog kojih bi ovaj program bio od koristi vašem radnom mestu, pojavljuje se više dokaza koji potvrđuju vaš instinkt. Čini se bez napora, kao da su se prilike iznenada umnožavale! Ali u stvari, 'programirali' ste se vi da uočite detalje u vezi sa rešenjem koje ste uočili - dodao je za pomenuti portal.

Kako 'programirati' mozak da uočava prilike?

Glejzer je dao primer kako iskoristiti šansu na radnom mestu.

shutterstock-133751399.jpg
Shutterstock 

- Recimo da primetite da bi određeni softverski program mogao da pomogne u pojednostavljivanju nekih radnih tokova i procesa u vašoj kompaniji. Međutim, niko još ne koristi ovaj softver na vašem radnom mestu. Ovo zapažanje je početni 'crveni automobil' koji vam privlači pažnju— prepoznavanje mogućnosti u vezi sa određenim programom. Dok usredsređujete svoj um na razloge zbog kojih bi ovaj program bio od koristi vašem radnom mestu, pojavljuje se više dokaza koji potvrđuju vaš instinkt. Čini se bez napora, kao da su se prilike iznenada umnožavale! Ali u stvari, 'programirali' ste se vi da uočite detalje u vezi sa rešenjem koje ste uočili - dodao je za pomenuti portal.

Kako 'programirati'mozak da uočava prilike?

Evo kako uočavati prilike svuda oko sebe

  • Kako da počnete da otkrivate mogućnosti svuda oko sebe, preduzetnik Pratik Taker je ranije otkrio u "Tajnoj formuli za uspeh".
  • Počnite sa jutarnjim podsetnikom koji kaže: „Potražite prilike danas“ i dnevnikom na kraju svakog dana.
  • Provedite vreme na mestima sa „velikim prometom“—ovo se može uraditi pridruživanjem užurbanim zajednicama, prisustvom na relevantnim događajima i učešćem u onlajn forumima.
  • Krenite drugačijim putem tako što ćete isprobati nešto novo, upoznati različite ljude, pa čak i čitati ili gledati nešto drugačije.
  • Razmislite o propuštenim „automobilima“—zapišite prilike za koje mislite da ste propustili da vidite obrasce i naučite kako da iskoristite šanse sledeći put.
  • Povremeno se udaljite od svega da razmislite o svemu i redovno se uključujte u razgovore sa vršnjacima, mentorima ili prijateljima


(Kurir.rs/ŽenaBlic/A.G.)

Bonus video:

05:31
"ŽENE IMAJU VEĆI USPEH NA POZICIJI DIREKTORA, NEGO MUŠKARCI!" Obradović tvrdi: Prema velikom istraživanju OVO SU RAZLOZI ZAŠTO Izvor: Kurir televizija