Duge bradesu zabranjene kod većine velikih avio-prevoznika, što znači da piloti moraju da odustanu od neurednog izgleda, barem kada su u kabini. Iako to nije zvanična politika koju sprovode sve vazduhoplovne kompanije, portparol FAA (Federal Aviation Administration ili Savezne uprave za civilno vazduhoplovstvo u Americi) je rekao da brada i brkovi mogu da utiču na sigurnost.

- Nemamo nikakve propise o tome da piloti moraju da budu sveže obrijani, ali mnoge vazduhoplovne kompanije imaju pravila koja zahtevaju od pilota da nemaju bradu ili da imaju minimalnu bradu kako bi maske s kiseonikom dobro prianjale ako je potrebno da se stave - objasnio je predstavnik FAA-e.

profimedia0141287125.jpg
Profimedia 
foto: Profimedia

- Zahtevamo da maske s kiseonikom budu funkcionalne, a vazduhoplovne kompanije mogu da zahtevaju da piloti budu glatko obrijani ili da imaju minimalnu bradu kako bi to osigurali - dodaje.

Na Delta Airlinesu, pilotima je zabranjeno da imaju bradu i brkove zbog maske s kiseonikom kako bi bolje prianjala, a American Airlines sprovodi sličnu politiku.

0612shutter.jpg
Shutter 
foto: Shutter

- Ne dozvoljavamo pilotima s bradom da budu u aktivnoj dužnosti. To je zapravo usmereno na bezbednost. Bezbednost je jedna od najvažnijih stvari u našoj industriji - rekao je njihov portparol.

Zabrinutost oko brade u vazduhu potiče iz FAA, odnosno studije iz 1987. "Uticaj brade na učinkovitost maske s kiseonikom", u kojoj se zaključuje da članovi posade neće moći brzo da stave masku s kiseonikom, niti će se ona "efikasno zatvoriti", ako piloti imaju bradu.

Putnicima je, naravno, dozvoljeno da imaju bradu, ali od njih se verovatno neće tražiti da obavljaju aktivnosti koje troše energiju i ubrzavaju disanje - kao što se to očekuje od članova posade, piše New York Post.

(Kurir.rs/ New York Post/ 24sata.hr/ L. S.)

Bonus video:

Kurir PUTNICI U AVIONU NISU BILI SVESNI DA GLEDAJU PREDSTAVU: Šok na BG aerodromu, stjuardesa držala FILOZOFSKO predavanje 2