GRADI SE NAJDUŽI PODVODNI TUNEL NA SVETU: Ovako izgleda projekat od 8 milijardi evra koji spaja Nemačku i Dansku (FOTO/VIDEO)
Za nekoliko godina tunel Femarnbelt skratiće put trajektom od 45 minuta na samo sedam minuta vozom.
Cena projekta je oko osam milijardi dolara, a osim železničke veze, tunel će imati i drumski auto-put sa četiri trake. Ne samo da će biti najduži podvodni tunel, već i najduži železničko-automobilski tunel na svetu.
Kralj Frederik Deseti posetio je gradilište povodom polaganja prvog 217 metara dugačkog betonskog segmenta, a ukupno će ih biti 79 do kraja projekta.
Ukupna dužina tunela iznosiće 18 kilometara, a radi se o takozvanom „uronjenom“ tipu tunela.
Biće postavljen na dnu Baltičkog mora u rovu širine 40 do 50 metara i dubokom 12 do 15 metara.
Tunel je ključna komponenta Skandinavsko-Mediteranskog koridora, transportne mreže koja se proteže skoro 5.000 kilometara od Sredozemnog mora do Finske.
Koridor prelazi okean i prolazi kroz Alpe, ali kad dođe do Skandinavije, moreuz Femarn tera putnike da obilaze 450 kilometara.
Planirana železničko-automobilska veza skratiće putovanje iz Hamburga u Kopenhagen sa pet na manje od tri sata, a ono za šta je trajektu potrebno 45 minuta, kolima će se prolaziti za deset, a vozom za sedam.
Saobraćaj u podvodnom tunelu će se odvijati kroz odvojene tunelske cevi, po jedna za svaki smer.
Postojaće i traka za hitne slučajeve, a tunel će biti stalno nadziran kamerama iz kontrolnog centra uKopenhagenu.
Kurir.rs/RTS/Preneo: D. P.
"PONOSAN NA ČINJENICU DA U PREMIJERU ORBANU IMAMO ISKRENOG PRIJATELJA" Predsednik Vučić se oglasio iz Budimpešte posle sastanka s mađarskim premijerom (foto)