Da li je realno da ljudi ovako putuju?! Prvi put sam letela biznis klasom i ne mogu da verujem šta sam videla (FOTO)
Privatni vozač dolazi u blizinu mog mesta stanovanja luksuznim automobilom tri sata pre planiranog polaska za Dubai.
"Na avion se ukrcam preko 25 puta godišnje. Putujem i po Evropi i po svetu, profesionalno i privatno. Međutim, nikada nisam imala priliku da letim biznis klasom, pa sam sa detinjastom radoznalošću gledala izveštaje novinara i influensera sa njihovih putovanja i sanjala da sednem u udobnu stolicu i proverim da li je zaista velika razlika između klasa u avionu", piše novinarka Karolina Volčevska za Onet.
Pročitajte njeno iskustvo:
Šofer sa limuzinom ispred kuće, nekoliko minuta čekiranja na aerodromu bez stajanja u redovima i doručak. U avionu, koktel dobrodošlice i vrući mokri peškir. Uzbuđeni ste? Sedite. Ovo je samo početak moje avanture u biznis klasi avio-kompanije "Emirates" sa pet zvezdica na relaciji Varšava - Sidnej sa presedanjem u Dubaiju!
Konačno imam priliku da testiram putovanje u drugoj dimenziji na Boingu 777-300ER od Varšave do Dubaija (koji se naziva sedmim čudom Boinga) i Erbasu A380 od Dubaija do Sidneja (najveći putnički avion na svetu) kompanije "Emirates", avio-kompanije koja je nedavno osvojila titulu najbolje na svetu u anketi koju je sproveo Telegraph Travel.
Avantura počinje mnogo pre leta
Rezervacija karte u biznis klasi daje putnicima pravo na besplatan transfer do i sa aerodroma, koji može da se rezrviše na veb stranici prevoznika unošenjem odgovarajućih detalja o lokaciji. Privatni vozač dolazi u blizinu mog mesta stanovanja luksuznim automobilom tri sata pre planiranog polaska za Dubai.
Vredi zapamtiti da na veb stranici "Emiratesa" takođe možemo da izaberemo svoje omiljeno mesto u avionu, proverimo jelovnik koji je dostupan tokom leta ili naručimo poseban obrok (npr. veganski ili sa niskim sadržajem šećera). Na aerodromu idem pravo do pulta za predaju prtljaga za putnike prve klase, putnike biznis klase i nosioce kartica sa dodatnim privilegijama, gde praktično nema redova (osobe koje putuju u biznis klasi imaju pravo na 40 kg prijavljenog prtljaga i dva ručna prtljaga koja ne prelaze 7 kg).
Prijavljivanje traje samo nekoliko minuta. Zaposleni su jako ljubazni i upućuju me na tzv. brzu stazu, odnosno dodatni bezbednosni punkt na aerodromu Šopen. Zanimljivo je da se ova usluga za ostale putnike dodatno naplaćuje - oko 10 evra. Biznis klasa uključuje moderan i prostran enterijer koji obuhvata prostor za odmor i opuštanje pre puta, ali i mesta za rad. Putnici mogu da koriste WiFi, da se služe toplim i hladnim grickalicama, pa čak i da se istuširaju. Za doručak jedem kajganu i čitam vesti iz celog sveta.
Odlazim i čekam da se ukrcam, a to se dešava nešto ranije za prvu i biznis klasu. Brzo pronalazim mesto uz pomoć stjuardesa. Gledam oko sebe, iznenađena sam koliko mesta ima za putnike u ovoj klasi. Biće obezbeđeni jastuk, ćebe i slušalice. Jedva sam se smestila na ogromno sedište kada se iznenada pojavila stjuardesa sa poslužavnikom punim pića i ponudila mi čašu šampanjca ili soka. Trenutak kasnije mi je dala mokri topli peškir. Na trenutak, nervozna, pitam se šta da radim s njim. Stjuardesa, videći moju sramotu, objašnjava da služi da me osveži pre puta.
Bacim pogled na dugmad na sedištu - mogu da mu podesim položaj kako želim. Moju zabavu sa podešavanjima prekida član posade: "Gospođo Karolina, mogu li da vam predložim jelovnik i vinsku kartu?". Odakle zna moje ime?! Razmišljam šta će biti servirano za večeru. Izbor je širok - postoje tri predjela, tri glavna jela i četiri deserta. Toliko toga se dešava da ne znam ni kada počinjemo. Moje uzbuđenje vidi putnik na sedištu pored mene, kome su letovi biznis klasom svakodnevica. Kako kaže moj sagovornik, on je biznismen i često poslovno putuje po svetu.
Po njegovom primeru izujem cipele i obujem papuče. U kompletu su i čepići za uši i maska za oči. Nakon što isključim signal "vežite pojaseve", zavalim svoje sedište. Let od Varšave do Dubaija traje manje od 6 sati. Možete da vidite svoju rutu putovanja uživo na tabletu i ekranu. Štaviše, sistem nudi ne samo filmove i serije, već i muziku, kanale vesti uživo, podkaste i igre. Biram filmove kojih ima dosta.
Nedugo kasnije, stjuardesa se pojavljuje da sazna šta bih želela da ručam. Pre toga mi nudi koktel sa dugačke liste dostupnih pića i orašaste plodove. Naručujem supu od bundeve, teletinu na žaru i krem tart za desert. Posuđe se servira na porcelanskim tanjirima, na stolu koji je prethodno prekriven stolnjakom. Neko vreme posle glavnog obroka, stjuardesa nudi sladoled. Možete da naručite i slatke ili slane grickalice i pića, ali posle večere mi se više ništa ne jede.
Stjuardesa me iznenađuje nudeći mi da stavim dodatni dušek na sedište kako bih mogla udobno da legnem. Pošto je popodnevni let (poleteli smo u 13.45), odlučujem da ne dremam. Na kraju, naslonim stolicu u ležeći položaj da vidim kako je ležati iznad zemlje... Ne mogu da odolim i zahvaljujući internetu u avionu, koji vam omogućava da šaljete poruke, šaljem ceo foto izveštaj sa ekskluzivnog putovanja svojim prijateljima i porodici.
Toalet za putnike poslovne klase je prilično velik. Tu su četkice i paste za zube, krema za ruke i luksuzna toaletna voda. Stjuardesa me podseća da sam u avionu i zamoli me da pre sletanja preklopim sedišta i otvorim prozore. Osećam se kao da sam večerala u restoranu i opustila se ispred ekrana na kauču kod kuće.
"Ljudi zaista putuju ovako?", pitam se.
Stižemo na aerodrom u Dubaiju. Tamo preuzimam prtljag i odlazim do posebnog mesta gde dobijam vaučer za transfer do hotela. Naredna dva dana provodim u Dubaiju, ali se moje putovanje ovde ne završava...
Biznis klasa "Emiratesom". Da li je vredna? Iako je to zaista dug let, žao mi je što moram da napustim avion. Bila je to neverovatna avantura! Lagala bih da nisam napisala da je apsolutno jedinstven let od početka do kraja i želim da svaki zaljubljenik u avione ima priliku da to doživi.
Video: Pogledajte kako pada kiša u avionu
VUČIĆ NA SVEČANOSTI POVODOM OBELEŽAVANJA 30 GODINA SAVEZA VOJVOĐANSKIH MAĐARA: Danas nemamo veće prijatelje! Srbija je druga najbrže rastuća ekonomija