Miris ima veliki uticaj na izbor hrane, a istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Marketing Research otkrilo je možda kako ga možete bolje kontrolisati.

profimedia0621022638.jpg
Profimedia 

Autor studije Dipajan Bisvas i njegove kolege napisali su da je često dovoljno jednostavno mirisati užinu dovoljno dugo da bi se smanjio apetit za njom. Mirisni i ukusni sistemi snažno su povezani i centri nagrađivanja u mozgu ne prave razliku između nadražaja kodiranih različitim čulnim sistemima", rekao je Bisvas.

mirisanje-2.jpg
Profimedia 

Ispitanici su u ovoj studiji morali da procene utiče li miris na njihov apetit. Oni koji su 30 sekundi osećali miris hrane poput pice ili kolačića imali su veći apetit za hranom od onih koji su udisali miris puna dva minuta.

mirisanje-3.jpg
Profimedia 

(Kurir.rs/A.M.)

Bonus video:

04:30
KURIR U ČETEREŽU! Baka Rade Manojlović: Za vreme korone nije imala šta da jede, maćeha joj je slala pakete za Beograd! Izvor: Kurir televizija