5 NAJČEŠĆIH PREVARA NA LETOVANJU: Zbog ovoga ćete ostati bez dinara na odmoru
Ako se spremate za letovanje van zemlje, sigurno vas brinu "trikovi" lokalaca kojima vam izmamljuju novac, a koji su svake godine dopunjeni. Predstavljamo vam pet prevara na koje nikako ne smete da nasednete.
1. Dostava hrane
Ako se nalazite u nekom rizortu, i vratite se u sobu mrtvi umorni, a ne želite da preskupo plaćate obrok u hoteloskom restoranu, možda vam letak za dostavu hrane koji ste pronašliu hodniku deluje kao pravi blagoslov. Okrenete navedeni telefon, izdiktirate broj svoje kartice i spremno čekate svoju klopu. Međutim, niste ni svesni da postoji realna šansa da obrok nikada ne stigne, a vi ste za tu uslugu platili veoma intimnom i poverljivom informacijom.
Često se dešava da prevaranti ostave letke za navodnu dostavu hrane po hotelima, a zapravo su u lovu na kreditne kartice. Mnogim turistima tako je potpuno upropašćen odmor, zato vam je najsigurnije da pitate recepcionera šta vam preporučuje kao opciju za obrok, ili da ga direktno pitate da li je letak siguran, piše sajt Mental Flos.
2. Besplatan WiFi
U današnje vreme kada smo svi zavisni od interneta, besplatan WiFi nam je jedan od životnih prioriteta, naročito na odmoru. Kada uđemo u meni gde biramo mrežu za povezivanje, ukoliko vidimo ogromno ime "BESPLATAN "WiFi", po automatizmu ćemo se priključiti na njega. To dobro znaju i prevaranti, pa zato namerno i postavljaju besplatne i otvorene mreže širom gradskih parkova ili u području hotela. Kada se priključite, njima ostaju svi vaši podaci,od kojih su neki možda poverljivi. Zbog toga vam je najpametnije da se obuzdate, i da tražite WiFi mrežu sa zvaničnim imenom mesta na kome se nalazite, i gde treba da unesete šifru. Za dodatnu dozu opreza, pitajte recepcionera ili neko drugo odgovorno lice da vam kažu koja je njihova zvanična mreža i šifra.
3. Kasni noćni pozivi sa recepcije
Probudili ste se bunovni nakon uporne zvonjave telefona i javili na telefon. Ljubazna recepcionerka vam objašnjava da postoji neki "problem" sa vašom kreditnom karticom, i vi joj naivno diktirate svoje podatke. Ovo je još jedna česta prevara, i zato uvek sva plaćanja vršite licem u lice. Još jedna pametna stvar je da uvek rezervišete hotele kreditnom umesto debitnom karticom, jer kreditne imaju mehanizam zaštite od prevaranata.
4. Platili ste za pogled na more, a gledate u gradilište
Ovo je možda najčešći problem sa kojim se turisti širom sveta suočavaju, i ubeđeni smo da se i vama ovo dogodilo makar jednom. Međutim, u vreme savremene tehnologije, nema potrebe da se oslanjate na informacije dobijene od slatkorečivog agenta - idite na Google Street View i pogledajte kako zaista izgleda hotel i na kom je mestu - dobro proučite, pa tek onda uplaćujte.
5. Sve pare otišle su vam na hotelsku flaširanu vodu
Kada putujete u stranu zemlju, naročito ako je u pitanju neka egzotičnija, a sa sumnjivim kvalitetom vode, uvek je dobra ideja piti flaširanu vodu. To znaju i hotelijeri, pa zato dižu cenu vode koje prodaju u nebesa, ili, još gore, ni ne stave cenu, znajući da ćete, naročito ako vas prethodno upozore da česmovača nije dobra, platiti bilo koju cenu da biste izbegli probleme sa crevima. Zbog toga je pametno prethodno se raspitati na internetu kakvog je kvaliteta česmovača. Međutim, kao što rekosmo, u stranim zemljama je uvek dobra ideja držati se flaširane vode, pa zato pronađite lokalni supermarket i obezbedite svoje zalihe kako vam hoteli ne bi izbili bogatstvo iz džepova.
(Dnevno.rs)
VUČIĆ RAME UZ RAME SA SVETSKIM LIDERIMA: Predsednik na Samitu Evropske političke zajednice o ozbiljnim izazovima i sukobima sa kojima se suočava ceo svet (FOTO)