Ljudi su skloni u prvih 7 sekundi nakon upoznavanja stvoriti utisak o osobi - iako je često pogrešan

O knjizi ne treba suditi prema koricama, ali nauka je dokazala da upravo to radimo. Ljudi su skloni u prvih 7 sekundi nakon upoznavanja stvoriti utisak o osobi - iako je često pogrešan, držimo ga se prilično dugo.
Šta tačno zaključujemo nakon tako kratkog vremena?

Pouzdanost
Desetinka sekunde dovoljna je da procenimo da li možemo verovati nekom. Istraživanje je sprovedeno među studentima: jedna grupa imala je 100 milisekundi da ocene privlačnost, agresivnost, simpatičnost, pouzdanost i još neke osobine na licima glumaca, dok druga grupa nije bila vremenski ograničena. Razmišljajući o karakteristikama, nekima je trebalo više, a nekima manje vremena, osim kada je u pitanju bila pouzdanost – obe grupe to su procenile u istom vremenskom roku.

Finansijsko stanje
Vaš status može otkriti odeća koju nosite; istraživači su otkrili da su ljudi koji nose brendiranu odeću doživljavani kao imućni.

Seksualna orijentacija
Da li ste znali da je potrebna samo jedna sekunda da procenimo tuđu seksualnu orijentaciju?

Inteligencija
Hoće li vas neko doživeti kao inteligentnu osobu može zavisiti i od vašeg načina komunikacije te „eye contactu“ za vreme razgovora. Kontakt očima za vreme razgovora je vrlo važan. Odaje utisak inteligente osobe, a najsposobniji među nama znaju to iskoristiti i pretvoriti u svoju prednost.

Sklonost promiskuitetu
Jedna studija pokazala je da Britanci drugačije doživljavaju žene s tetovažama; smatraju ih manje privlačnima te promiskuitetnijima od pripadnica lepšeg pola čija koža nije „ukrašena“ crtežima.

Dominantnost
Iako mnogi muškarci očajavaju zbog gubitka kose, studija Univerziteta Pensilvanije pokazala je da nemaju razloga za tugu – ćelavi muškarci okarakterisani su kao dominantniji od onih koji imaju kosu.

Avanturistički duh
Izgled nije jedino što ljudi „merkaju“ – neke utiske stvaraju iz načina na koji se krećete. Ljudi koji hodaju opuštenije doživljavamo kao otvorenije i sklonije avanturama.

upoznavanje.jpg
Profimedia 

(Cosmopoliten)