10 TRIKOVA TRGOVACA KOJIMA NAS VARAJU: Zbog ovoga ćete potrošiti mnogo više para
Mnogi ljudi se itekako vesele Božiću, a tu se posebno ističu trgovci.
Sezona prazničnog šopinga puna je taktika i trikova kako da što više potrošite, a dok kupujete poklone najbližima, obično niste ni svesni kojim se trgovci sve smicalicama služe kako bi vas opelješili.
Evo najpopularnijih trikova na koje biste, sad kad ćete znati da ih prepoznate, trebalo da pokušate da budete imuni:
1. Opuštaju nas odabranom muzikom
Muzika itekako utiče na raspoloženje, a ako negde u pozadini Vem peva o poslednjem Božiću, sigurno ćete i sami početi da pevušite i ostati duže u prodavnici nego da je onda treštala neka neslušljiva buka iz zvučnika.
2. Koriste mirise kako bi vas naterali da više trošite
Dok muzikom utiču na sluh, koriste i mirise kako bi uticali na vaš njuh. Trgovci često prodavnice ispune mirisima cimeta i borova, zbog čega se osećamo prijatno, ne želimo da napustimo prodavnicu i na kraju potrošimo više.
3. Iskorišćtavaju nostalgiju
Često u ovo doba aranžiraju dijelove prodavaonice u stilu 1950-ih ili 1980-ih kako bi kupce vratili u djetinjstvo, uslijed čega ovi nastave više trošiti ili manje cijeniti novac.
4. Iskorištavaju posebne ponude
Kao da niti u jedno drugo doba godine nema toliko dobrih ponuda, poput "kupite dva proizvoda za cenu jednog" i slično, što posebno koriste prodavaonice s ishranom. Iako je istina da obično ne uštedite ništa.
5. Uveliko koriste broj devet
Ništa ne prodaje tako dobro kao broj devet. Ljudi će se lakše odlučiti kupiti nešto što košta 99, nego 100 dinara, a prodavci to itekako dobro znaju.
6. Zavaravaju vaše oči
Prodavači često stavljaju proizvode s najboljim cenama izvad dosega pogleda (recimo na najniže police), dok skuplje stvari slože na police u ravni s očima.
Dakle, čučnite i detaljno proučite sve police, a pogotovo ne nasedajte na kupovinu proizvoda koji je istaknut odmah na ulasku u prodavaonicu.
7. Podižu cene pre praznika
Kako bi mogli spustiti cijene - i to naglasiti - kad idete u božićni šoping, oni će ih dići pre praznika. Ali ne brinite, nakon praznika će se vratiti na staru cenu. Bar se nadamo...
8. Uvere vas da kupujete setove
Iako ste želeli da kupite samo omiljeni gel za tuširanje, ako vidite da sad za malo višu cenu možete dobiti i losion u kompletu s njim, zašto biste odbili tu ponudu?! Zato što vam ne treba taj losion, eto zašto. A i na kraju ćete bolje proći ako kupite dva zasebna proizvoda na akciji nego ovaj lepo zapakovani paket.
9. Iskriviće vašu percepciju pomoću novih luksuznih proizvoda
Mnogi prodavači namerno u ovo doba godine izbace čitav niz luksuznih, limitiranih izdanja, ne zato što žele da ih svi kupe, nego kako bi uobičajeni, obični proizvodi delovali mngo povoljnije i s razumnijim cenama, čak i ako oni to ustvari nisu.
10. Jeftinije stvari ne možete lako pronaći
Prodavci obično stvari na popustu stavljaju na kraj prodavnice, kako biste morali sve prehodati pre nego dođete do njih. Verovatno ćete putem videti i poželeti još nešto, a i uživaćete u lepo aranžiranom prostoru, dok će deo gde se nalaze stvari na akciji biti haotičan, sve će biti pomešano i, kako biste našli ono po što ste došli, trebaće vam puno živaca i vremena. Mnogi će odustati i radije kupiti nešto drugo po punoj ceni.
(Express.hr)
"BORIĆU SE DA NIKADA NE DOĐU NA VLAST JER BI RAZORILI ZEMLJU" Vučić: Uveren sam u ispravnost politike koju vodim!